tisdag 27 oktober 2015

Gravid vecka 16


Jag glider in med ett inlägg innan race rapporten kommer om Kona cyklingen.

Jag tänkte att jag tar det från början...

"Plusset på stickan"

Efter Kalmar Ironman och efter vi bokat resa till Kona och allt var klart så märker jag att det är något som inte är som det ska. Brösten ömmar så det känns som att jag måste lyfta upp dem annars gör det för ont.  Mensen har inte dykt upp och jag börjar ana om det är så...

Vi hade önskat en ironbaby efter Kalmar men i och med Kona så kändes det som ett bra alternativ att vänta lite tills den tävlingen var gjord.

Några till dagar gick innan jag gick och köpte ett test och när jag ser två sträck som betyder att jag är gravid så sköljer lyckan genom hela kroppen...samtidigt som jag tänker åh shit Kona, Skulle det gå?

Bebisen hade redan varit med om en ironman i Kalmar skulle jag kunna genomföra en till?

Jag tog expertråd av en otroligt duktig gynekolog som känner mig och vet hur jag tränar. Vi hade ett väldigt bra samtal. Hennes ord i korthet : jag tycker du kan köra MEN du får inte pressa dig till det yttersta, målet för dig blir att ta dig runt och må bra, lyssna på kroppen. Eftersom min kropp är så pass van vid mycket träning så skulle det gå.

Jag hade mycket funderingar tiden innan vi for till Hawaii. Jag mådde superbra, nästan så jag tvivlade på om jag var gravid. Jag tänkte att om jag mår skit och inte kan träna på så kommer jag åka till Hawaii och njuta och ha semester och inte genomföra tävlingen.

När jag märker att jag mår så pass bra att jag kan fullfölja mina träningspass dock i lite lugnare tappning så tänker jag att detta kommer jag fixa. Det kommer ta tid men i mål vill jag och jag vill ha det bra hela vägen och verkligen njuta, inte känna någon press överhuvudtaget.

Jag gjorde det! Hela vägen in i mål och jag hade en fantastiskt bra dag!

Vi var två stycken som korsade mållinjen! En dag jag Aldrig kommer att glömma!

Tack för alla fina ord, stöttning!!

Imorgon går vi in i vecka 16 och nu börjar magen att växa lite. Känns overkligt ännu!

Vi ska bli en trifamily och jag ser så mycket fram emot vår resa! :)

20 kommentarer:

  1. Åh vad härligt! Stort grattis!

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till er båda igen! Tänk vilken story ni har att berätta för den lilla när hen blir tillräckligt stor.

    SvaraRadera
  3. Det är så härligt Lina! Stort GRATTIS igen!
    :)

    SvaraRadera
  4. Nu sitter jag här med tårar i ögonen igen :) Det finaste man kan få, ett barn <3 Många kramar ifrån mig <3

    SvaraRadera
  5. Så underbart. Nu väntar ditt livs äventyr!

    SvaraRadera
  6. Vilket fint inlägg. Så stort! Och ett lika stort grattis igen:-)

    SvaraRadera
  7. Jag är så glad för er skull! Stort grattis igen! Kraaam! :)

    SvaraRadera
  8. Men fina, fina Lina! Stort grattis! Vilken fin tri-familj ni är och familjen blir ännu finare med en liten Iron-bäbis. <3

    SvaraRadera
  9. Stort grattis! Vad härligt! Set är underbart med småbarn och ett aktivt liv.....trött är man ändå under småbarnstiden:-) Så det är faktiskt bästa ventilen med träning! Sedan att ni redan har intresset gemensamt är superhärligt!

    SvaraRadera
  10. Stort grattis! Vilken lycka!

    SvaraRadera
  11. Men exakt, motståndslöpning it is ;-)

    SvaraRadera
  12. Fantastiskt. Jag gjorde Kalmar gravid förra året, men att du gjorde Hawaii också är smått galet!

    SvaraRadera
  13. Ja, tänka sig att den lill* redan har klarat av två Ironman, vilken Ironbaby:) Och vilken Ironwoman du är, du är ju helt fantastisk med pers och allt i Kalmar! Jag är grymt imponerad.

    Det ska bli så roligt att följa ditt nya äventyr, vägen till Ironmamma:)

    SvaraRadera
  14. Stort grattis! Fattar inte hur du orkade genomföra en Ironman som gravid!!

    SvaraRadera
  15. ja det är helt otroligt! och otroligt roligt! <3

    SvaraRadera
  16. Wow! Grattis!
    //Kicki

    SvaraRadera
  17. Åh va roligt, stort grattis!!!

    SvaraRadera
  18. Grattis, massor av grattis - du är bara så himla cool Lina, vilken iron baby det kommer att bli!

    SvaraRadera
  19. Wow vilken iron women du är!! Stort grattis till er alla.

    SvaraRadera