tisdag 5 oktober 2010

Rosa Dygnet!

I fredags eftermiddag lyfte planet som skulle ta mig ända ner till Göteborg.
Resan gick snabbt och smidigt.

Väl i Göteborg fick jag krama finaste Annika och träffa en ny underbar tjej, Erika.


Under vistelsen bodde jag och Annika hos söta Erika.

Vilket välkomnande vi fick på fredagskvällen! Så himla gulligt!

Massvis med godsaker blev vi bjudna på!



En mysig fredagskväll med två underbara tjejer!


Lördagsdygnet började med en promenad i Göteborg
för att sedan packa våra grejer och åka till Sportlife och börja det rosa dygnet!

Rosa vattenflaskorna var redo :-)




jag inledde mitt rosa dygn med öppningspasset


Livestrong
med Emil Forss

Här skulle vi cykla för någon vi har kär.

Bra instruktör, tydlig i instruktioner, det var känsla!

Inleder!



Härlig inledning, svettigt!





Efter spinningpasset tog vi lunch...


Finaste Annika!



Jag och Erika käkar en god kycklingwrap!






Sedan var det dags för dygnets utmaning

Kettlebell ws yoga



Mycket spännande kombination.

Redo att köra i gång!



Från och med passets början till passets slut var det fullt ös
Kettlebellen var grym, vilket röj.
SÅ roligt!


Och yoga övningar med en kettlebell i handen, en ny upplevelse.
Riktigt riktigt bra träning.
Önskar att vi kunde få kettlebell upp hit till norr!


Efter kettlebellen var det dags för spinningpass nr 2


Don’t fake it – Just make it!! RPM™
med Maria Götesdotter + Johanna Randén.

Laddade för att köra!



Det var första gången jag prova RPM och jag vet inte om jag blev fast i det.
Mycket upp och ner, tempo hit och dit.
Inte my type of cycling.

Men Maria vilken energi hon bjuder på! Grym!


Efter RPM-passet gjorde vi oss i ordning för att gå ut på stan och käka middag.
Det blev en pastarestaurang som hade mycket gott i menyn!

För min del blev det en god räk- och scampi pasta!



Mysig och god middag.


Mätta och belåtna åkte vi hem och laddade upp med lite godis och soffhäng inför kommande dag på Sportlife. För mig väntade 5h spinning :)


Kändes som att vi steg upp mitt i natten då väckarklockan ringde 06.15.

Klockan 8 var det dags för dagens första pass.


Hagnesta Hill
med Andrea Hultgren

Ett pass med bara kent-låtar, var lite skeptisk till en början, cykla till kent en hel timme, går det? Men JO det gick, bra låtar, ett skönt uppvaknande!
Andrea guidade oss mycket bra!



Klockan 9 var det dags för Åsa Erlandsson att entra scenen med sitt pass Cross Country Passion




OJ himmel, vilket bra pass. Mycket backar och vi tävlade i tuff terräng!
TACK Åsa för ett grymt bra pass! Vilken inspiration!

Tredje timmen hade av Therese Nordström och hennes pass hette Fighting Spirit



MYCKET intervaller och jag älskar intervaller. Mera inspiration! Det var ännu ett tufft pass. Svetten rann och jag var tokblöt. Grymt, bra musik!


Fjärde timmen hade Jim Berg och hans pass hette Club the disco!




Han tog med oss på en resa i tiden med musiken.
Club musik från dåtid, nutid till framtid.

VILKEN ENERGI

Bra låtar och Jim är en fantastisk instruktör! Vilket pepp!
Ännu mera inspiration.

Sista timmen...

Maria Götesdotter + Emil Forss The last Challenge!



Härlig avslutning på ett fantastiskt dygn.
Energin och stämningen var på topp och vi skålade alla i rosa bubbel.
Nytt rekord i insamlingen, så grymt bra!


Vi cyklade för hopp!




Jag är så glad att jag åkte till Göteborg för denna helgen är den bästa på länge.
Att få cykla och umgås med fina vänner och samla in pengar till välgörenhet.

Mycket bra upplägg på dygnet, vilket fantastiskt jobb.
Göteborg och Sportlife, jag kommer åter!


Tack Annika och Erika, ni är underbara!


En helg att minnas!!

6 kommentarer:

  1. Kuk att få träffa dig! Och fin bild du lyckades knäppa på mig :)

    SvaraRadera
  2. Härligt att läsa om din toppenhelg! :)

    SvaraRadera
  3. Du (ni) verkar ha haft en riktigt trevlig helg.

    Hoppas att din vecka har startat bra!

    SvaraRadera
  4. Å hjälp jag blev helt slut bara av att läsa! Bra gjort av er alla!!
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  5. Åh vad mys vi hade det! Kul att se dina bilder också! :)

    Det lutar åt att flyttlasset går den 22 nov nu för Daniel jobbar utomlands veckan innan. Det känns sååå bra att liksom ha ett datum att se fram emot :)

    SvaraRadera
  6. Låter som en jätterolig helg!

    Riktigt snygg layout du har fått till också..:)

    SvaraRadera