onsdag 5 augusti 2015

Löp och Cykelintervaller


Intervallpass cykel i måndags och löpintervaller igår (mitt andra löpintervall pass på väldigt väldigt länge) 

Cyklingen blev det ett pass som jag har kört förut som jag gillar väldigt mycket. 
Tufft, bra och utmanande. Fullt ös tryck bara på som tusan!!!! 

1x20 min, 2x10 min, rullvila 5 min mellan varje och sedan avsluta med 4x5 min rullvila 2 min mellan varje. 

Backarna kommer och det är där jag är som starkast, hittar trycket i pedalerna lättare. Så Kalmar, jag efterlyser backar på banan i år ;) Det är ohyggligt nära till start nu. Bubblar nervöst i magen! 



Igår var det dags för löpintervaller. Jag vill bli bättre på att prioritera dessa pass. Så hoppas jag kan hålla i i alla fall ett löpintervallpass i veckan :) Känslan under själva passet är ju vidrig men efteråt är ju känslan som en seger - jag klarade det.

Jani tar med mig på dessa upptåg och det är kul att få träna tillsammans även om vi inte kör exakt samma pass (han körde 10x400 m) så ger det ändå energi när jag ser att han sliter och springer på sjukt bra - han är snabb, inspirerande! 

Intervaller på bana med grymt sällskap i 30 graders värme. En sådär härligt fin kväll dammar jag av 5x1000 meter. Två och ett halvt varv runt. Det känns i benen jag får slita men det går. Vilja, pannben och när man ser alla andra atleter som är där och tränar blir jag taggad. 

Sprang nog bästa och snabbaste passet på länge. Kul med löp på bana det går undan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar