fredag 11 december 2009

Vaccin.

Idag ställde jag mig i denna kö!



Jag har länge tvekat om denna spruta.
Men jag vill ta den för att jag ska vara nära Ester och för att jag kommer att vara nära andra bebisar snart.

Det var en hemskt jobbig dag
Jag är spruträdd och när jag kom in i salen och såg alla dessa sköterskor som höll på att spruta så blev jag alldeles snurrig
Men jag gick och satte mig och väntade på min tur
Från att jag satte mig hos sköterskan och till att sticket var över gick bara på några sekunder, jag hann inte ens reagera

Men chocken kom efteråt
Jag blev alldeles kallsvettig och jorden bara snurrade och yrseln var total så jag var tvungen att länge sitta på en stol med huvudet mellan benen för att världen inte skulle snurra
Tårar sprutade från min ögon och jag kände mig alldeles dåsig
Hemsk känsla
Som tur var så försvann den efter ett tag
Nu är det bara armen som värker, tung och konstig känns den
Men så skönt att nu äntligen har jag tagit den!
Nu behöver jag inte gå och grubbla nå mer!


Nu vill jag ha nästa fredag för då är vi PÅVÄG mot söder!!
Och vid den här tiden är vi till och med framme :-)
Dop och jul väntar!


Kärlek!

5 kommentarer:

  1. Önkar så att jag hade tagit sprutan på dig eller iaf hållt din hand tror det hade gått mycket bättre då =) Älskar dig vännen. Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Skönt att du tagit sprutan nu så du inte behöver fundera eller oroa dig över den. Hoppas du haft en bra helg!

    SvaraRadera
  3. Förstår att du ville ta den för att kunna träffa Esther :) Duktig du var som gick emot din rädsla, du är en tuff tjej!

    Själv funderar jag på att hoppa över sprutan... utsätts ju för massa baciller varje dag på pendeln och träffar mycket folk. Och så tränar jag ju en del... så jag tror på nåt sätt att jag ska klara mig :) *håller tummarna*

    SvaraRadera
  4. Duktiga du! Nu behöver du inte fundera på det längre, för nu är det gjort. Ibland får man pressa sig själv och nu gjorde du det verkligen. Härligt tjejen!!!!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Hej Maria!!
    Jo nu är det gjort och det är så himla skönt att slippa fundera mera!

    Hoppas allt är bra med er där nere! Idag vräker snön ner här :-) härlig syn! Hoppas att den har kommit till er också :-)

    Kram till dig!

    SvaraRadera