torsdag 30 december 2010

SKIDOR

Idag har jag fått den finaste julklappen.

Jag är SÅ glad, lyckorus i hela kroppen.

Tack min älskade!

Nu är jag redo! ÄNTLIGEN! Som jag har längtat!



Det pirrar i magen när jag tänker på att jag ska ut i spåren.

jag har inte åkt så mycket skidor, så detta blir en utmaning.

Helst vill jag bara att det ska vara backar och raksträckor
nerför tycker jag är lite jobbigt
det är min utmaning att ta mig an nerförsbackarna!

och hitta en bra teknik det är första målet! Det ska bli ett spännande äventyr!



Jag är skidredo!!!

men premiären får vänta till efter helgen.
jobbar tyvärr hela helgen, inte kul :(


Önskar er ett GOTT NYTT ÅR!



Kärlek!

5 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt att du också fått längdskidor. Vilken trevlig julklapp!

    Jag håller helt med dig, nedförsbackarna tycker jag inte heller riktigt om.

    Men jag ser också fram emot att äntligen få komma ut och prova skidorna.

    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  2. Aha vad kul! :) Du kommer lyckas galant med skidorna, som allt annat du tar dig för.
    Gott nytt år på er! kram

    SvaraRadera
  3. Jag vet vad du menar med nedförsbackarna. Jag var livrädd när jag började åka för några veckor sedan. Jag tog faktiskt av mig skidorna och gick ner innan jag kände mig lite mera säker på tekniken.

    Sen så bestämde jag mig för att jag verkligen ville komma över rädslan så jag gick nerför halva backen och åkte sedan resten bara för att prova. Nu går det rätt så bra. Det enda som är lite läskigt är när det går nerför och samtidigt svänger.
    Men det tar sig och för varje gång blir jag lite tryggare och mer självsäkert.

    SvaraRadera
  4. Roligt!
    Det där kommer att hur bra som helst för dig! Du verkar ju ha en vilja av stål.

    jag harvar på, har börjat få upp lite fart nu, mer skidåkning än hasning, men det är en ruggigt bra träningsform och inbillar mig att det kommer ge mycket för cyligen till våren.

    Luktar det lite Klassikersatsning för dig??

    SvaraRadera