fredag 25 mars 2011

Snabbhetsrekord!

Tusen tack för alla lycka till hälsningar! Det värmer i hjärtat :)

Tentan var riktigt svår igen.
Kluriga frågor, ibland känns det som att läraren vill sätta dit en, vara extra knepig. Frågor man inte har en susning om fast man läst boken, det tycker jag inte låter så bra. Många med mig tyckte samma så det var ju en lättnad i alla fall.

Denna helg tänker jag vara ledig, på måndag drar det igång igen. Hårdstart redan från början i den nya kursen.


Tänkte berätta om ett riktigt bra pass jag körde i veckan.

Började med löpintervaller.

Uppvärm 10 min

3 min intervaller
30 sek vila

detta 5 ggr

sedan korta snabba intervaller

20 sek
vila 10

detta 8 ggr

Den åttonde och sista körde jag 30 sek på hastigheten 20.0
det är så fort man kan ha på bandet och det var snabbhetsrekord för mig :)
riktigt fort gick det, men KUL att ha varit där nu!


Efter löpningen blev det lite crossfit liknande upplägg.

Delade upp passet i två delar.

Första delen:

Chins 10st
Dips 10st
Armhävningar 10st

4 varv. Riktigt riktigt jobbigt. De sista armhävningarna gick nästan inte att göra, grymt trött i armarna.

Andra delen:

baksida lår i maskin 10 st (14kg)
upphopp på bänk 10 st
mage, den andra puttar ner benen 20 st
hopprep 50 st

4 varv.

Kul och bra träning för hela kroppen.
detta pass kommer att köras igen.


Idag ska jag bara vara ledig :) HÄRLIGT!

1 kommentar:

  1. 20!! Herregud, grymt tjejen :D
    Hoppas du får en supermysig helg och att vädret e lika fint hos dig som mig!

    SvaraRadera