onsdag 21 september 2011

Simning och Löpning

Dubbelpass ikväll! Simning följt av löpning.

Vi fick sluta tidigare från skolan och jag tog vara på tiden.

Att befinna sig i simhallen kring halv 4 brukar vara en hit.


Det var det även idag. Jag var helt ensam på crawlbanan och jag kunde simma och njuta där i min egna värld.
Glida så långt jag kunde, använda mina paddlar, ryggsim, bröstsim, intervaller.. jag hann med en hel del under min timme.






Jag invigde min nya baddräkt och den kändes grym i vattnet!


Kanske blev jag lite snabbare?! ;)















Jag älskar verkligen att simma. Jag och vattnet, samspelet oss emellan blir bara bättre och bättre.
Jag känner skillnad efter varje pass och det är så underbart!

Efter simningen bytte jag om till löparkläderna och tog en lugn tur på Ormberget, kanske den sista innan Lidingöloppet. Blir eventuellt en kortis på fredag innan planet lyfter.

Ormberget idag. Mulet, men härligt löpväder.


Det ska bli spännande! Någon som sprungit och har tips längs med vägen? 

Målet är att ta mig runt och att min sambo inte ska springa om mig, han startar 10 min efter mig !

Det börjar pirra lite smått i magen! :)

6 kommentarer:

  1. Hoppas nya dräkten var snabb? Bra att du hann ut på Ormberget också. visst är det speciellt med bassängen? jag känner mig som att jag är i annan värld där ibland. underbart!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det skönt när man kan komma loss tidigare och få en hel eftermiddag till skänks liksom...!

    SvaraRadera
  3. Vad du är duktig som håller igång med simningen! Själv har jag inte simmat en enda gång sedan Kalmar;) Önskar att jag kunde tycka det har lika kul som du tycker!

    Vad gäller Lidingö så är mitt bästa tips att kolla på banprofilen, så att de vet hur du ska disponera krafterna. Första halvan är betydligt lättare än andra, så det gäller att ha krafter kvar. Samtidigt vill man ju "passa på" att trycka på under första halvan, eftersom det går lite lättare där;)

    SvaraRadera
  4. Angående Lidingö, powerwalk uppför aborrbacken är bäst - minst mjöksyra och snabbast upp. Och glöm för guds skull inte Karins backe (mycket underskattad) som dyker upp 2km innan mål. Annars så kör järnet och ha kul!! sub 2,38 och man får sig en najsig silvermedalj, kör på det! :-)

    SvaraRadera
  5. Härligt att få lite extra träningstid.

    Lycka till på lördag, du kommer att rocka:)

    SvaraRadera
  6. Kör hårt nu Lina!!! Jag kommer sitta som klistrad vid datorn och uppdatera mig på Lidingös hemsida på lördag em... Nu är det bara att kräma ur allt du har! Efter det kan du unna dig en välförtjänt återhämtningsperiod :)

    SvaraRadera