måndag 10 oktober 2011

Ironman Hawaii



I lördags ägde den omtalade tävlingen Ironman på Hawaii rum.

Några timmar satt jag bänkad framför live-sändningen och fick se grymma triathleter på väg mot deras dröm.
Att bli en IRONMAN på Hawaii!! Mäktigt att se dem gå i mål!

Helena Lindahl gjorde det grymt bra, stort grattis!!

Tankar och drömmar började snurra i mitt huvud. Tänk att en gång stå där på startlinjen.


Några av simmarna hade sett delfiner i vattnet när de simmade. Vilken jäkla upplevelse det måste vara från start till mål. 
Jag fortsätter att drömma!

Ingenting är omöjligt...med vilja kommer man långt :)

12 kommentarer:

  1. Med din kapacitet och talang kanske du kan hitta sponsorer? Det kanske går att plugga/arbeta deltid och satsa på Ironman Hawaii på deltid? :)

    Som sagt, finns inga begränsningar om viljan finns. Finns en leksing (Lars Erlman tror jag han heter) som ska försöka göra hela Klassikern under ett dygn. Han har gått från soffpotatis till att bli "elitidrottare" och har hittat sponsorer för detta heltidsprojekt som ska sponsra honom under flera år! Parallellt föreläser och bloggar han lite.

    SvaraRadera
  2. Sjukt häftigt! Jag säger +1 på Jonnas kommentar. Kör hårt tjejen!

    SvaraRadera
  3. Ja, det vore väl en grej för dig:)

    Det är ett billigt objektiv jag köpte av märket Tamron, som funkar till min Canon-kamera. Jag behövde/ville ha lite "mer zoom". Hade tidigare bara ett 18-55 mm, ett sånt som ingick i min jättegamla kamera som inte ens var digital. Fick objektivet idag och var ute en sväng, men insåg plötsligt att jag var väldigt ostadig på hand. Bilderna blev suddiga, men jag skyller på att det började bli mörkt ute:)

    SvaraRadera
  4. Jag säger som Jonna: Sponsorer? Jag tror icke att det är omöjligt. Go for it!

    SvaraRadera
  5. Klart du skulle fixa en Ironman Hawaii - piece of cake för dig Lina:) Jag tror på dig och med din vilja och träningsdisciplin kommer du låååångt!!
    Tack för ett jätte-jättebra pass ikväll!

    SvaraRadera
  6. Ja ja ja! Go for it! Jag tror på dig.

    SvaraRadera
  7. Som de andra säger, kör på det Lina! Du skulle klara det, inget snack om saken!
    Drömmar är till för att förverkligas, så är det bara.

    SvaraRadera
  8. Klart du ska satsa på ironman hawaii!!

    SvaraRadera
  9. Klart du ska dit! Jobba, jobba, jobba! :-)

    SvaraRadera
  10. Du är verkligen ett levande exempel på att allt går, bara man vill det tillräckligt mycket! Ingen dröm är för stor! :)

    SvaraRadera
  11. Tips:
    http://www.joefrielsblog.com/2011/10/hawaii-ironman-novice-suggestions.html

    Lycka till

    SvaraRadera