torsdag 13 oktober 2011

Body pump + löpintervaller

Just nu kan jag inte tänka på så mycket annat än det paket som är på väg upp till norr.
En nervös väntan och längtan!

Igår blev det Body Pump igen och det känns skönt att få till några sådana pass. Bra uthållighets träning!

Sen rev jag och C-M (som precis kommit hem från spanska guldkusten) av ett intervallpass med fokus uthållighet.

10 min uppvärm och därefter 8st 3 min intervaller med 30 sek vila mellan.
Därefter 8 toksnabba korta intervaller 20/10.
Åh vad jag älskar dessa korta, det går så snabbt att man inte hinner tänka att man springer.
Maxade hastigheten på bandet, 20.0 på sista intervallen.

Intervallerna kändes bra och jag invigde ett par nya skor.

Lätta och sköna att springa med.




Ikväll ska planer smidas inför 2012... jag tror att det kommer bli ett grymt år! :)

4 kommentarer:

  1. Spännande !!! Det blir kul att höra vilka mål du tar dig an! Hoppas vi ses på någon tävling någonstans i Sverige...

    SvaraRadera
  2. Jag tror oxå att det blir ett grymt år med tanke på hur det här året sett ut. Och med en NY cykel... Det kommer att bli kul att följa. Jag smider oxå planer för nästa året. Och där finns tankar om att köpa mig min första racer, bara en sån sak! Kanske att jag skulle börja blogga om träning istället, det verkar vara skoj... //Petra

    SvaraRadera
  3. Absolut kommer ditt 2012 bli grymt spännande, även för oss som med värme och glädje följer dig! / Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Hej Anna-Karin!

    Jaa 2012 kommer minst sagt bli ett spännande år! :) Jag är superladdad, vill ha vår/sommar så jag kan ut och köra med min nya kärlek som förhoppningsvis kommer på måndag!

    Tack för dina fina kommentarer! De värmer! :)

    SvaraRadera