onsdag 26 oktober 2011

Löpning 2 mil!

LuleKamraterna är en löpklubb här i Luleå och idag visste jag att de skulle springa intervaller på ormberget.
Och om man är intresserad av och prova så får man gärna vara med.

Idag tänkte jag att det var dags att löpa tillsammans med en klubb.


Jag kollade på deras hemsida hur passet för kvällen skulle se ut.

Intervaller!
6 x 960 m med 2 min vila.

Klockan 18 var det samling och jag sprang hemifrån ca 17.35. Sprang i hyfsat lugnt tempo, var lite nervös över vad som väntade och vilka som skulle vara där.

18.02 var jag framme, och jag måste ha missat dem precis när de sprang iväg. Attans också! Blev lite arg på mig själv. Tänkte att vägen dit skulle gått lite snabbare. 

Inte så mycket att göra åt. Jag hade ju laddat för intervaller så  jag gav mig ut i spåret själv istället med en förhoppning att kanske se dem någonstans.  


Det blev ett eget upplägg med långa intervaller.


4 min stenhårt
2 min lugn jogg 
6 stycken sådana

Ganska mörkt i spåret och en lite obehaglig dimma. Men jag kämpade på!




SEN träffar jag på löpgruppen! Och de hade till och med sprungit och ropat efter mig. Lite pinsamt! 

Men nu var jag i alla fall med i truppen och kunde vara med på deras sista intervall. ÅH HEJ va det gick!
Galet snabbt, kunde hänga på rätt bra ändå, det var kul! 

Synd att jag missade starten, men nästa gång ska jag vara  på plats i tid!! 

Sen blev det lite nedvarvning med truppen och jag löpte hem.

Fick se Luleå by night. 



Dagens pass blev ett riktigt långpass, 2 mil. 




Det känns i vaderna nu att de har fått jobb hårt. 




Långlöp-lycka en onsdag, inte helt fel!! :)



6 kommentarer:

  1. Det är när vardagsintervallerna blir två mil som man sadlar om till ultralöpare kompis... komsi komsi ;-) ;-)

    SvaraRadera
  2. Mitt intresse för löpning har börjat komma det sista året. Men några 2 mil har det aldrig blivit :)

    SvaraRadera
  3. Bra kört Lina! Jag sprang 15 km och tyckte det var okej en onsdag :) (Det är det ju såklart också)

    Det är såå kul att springa intervaller med en klubb! Jag sprang med orienteringsklubben i våras, det ger en annan dimension. Vill haka på deras intervallträning igen när den drar igång i november.

    SvaraRadera
  4. Härligt!
    Är medlem där, men aldrig vågat mig dit, haha. Tur att ni hittade igen varandra till slut :-)

    SvaraRadera
  5. Härligt att du hittat en klubb att springa med! Kul att ha fler att träna hårda pass med. Så mycket lättare att ta i ännu lite mer då. Hoppas det blir fler pass med klubben. :)

    SvaraRadera
  6. Det är såå kul att springa med en klubb så det ska du absolut fortsätta med. Kul!
    Ha en fin fredag, fina Lina! Kram

    SvaraRadera