måndag 25 juni 2012

VÅGA UTMANA


Det är veckans ledord! 
VÅGA UTMANA! 

fokus i blicken.
våga pressa!

 

Jag är alldeles för dålig att pressa mig själv ibland, jag lägger mig i en zon där det är behagligt och kan hålla på länge, mycket för att jag gillar det, långdistans är min grej. 

Men jag måste också våga trycka på och pressa mig själv så jag blir sådär galet trött.

Idag har det regnat hela dagen och varit stormvarning så träningen valde jag att lägga inomhus 

Pass 1. 

16.30 satte jag mig på spinningsadeln 
blev glad när instruktören presenterade passet 
Intervaller där vi skulle pressa oss själva, perfekt!

ungefär såhär körde vi intervallerna

1 min 
1 min återhämtning
3 min
1 min återhämtning
5 min 
1 min återhämtning
8 min 
1 min återhämtning

40 min senare var passet slut och jag kände mig nöjd med min insats att pressa mig själv! 

Pass 2.

17.30 började nästa spinningpass, Activio 60 
Blev även här glad när jag fick höra hur passet var upplagt 
mycket jobb i den gula zonen vilket betyder hårt jobb, mycket ansträngt. 
jobbade hårt och pressade mig själv ännu mer
svettpölen på golvet var stor när passet var slut 
 

Pass 3.

18.40 ställde jag mig på löpbandet 

bestämde mig för att springa 1 mil 
och även här försöka trycka på mer än vad jag brukar 
gå ut ur bekvämlighetszonen
jag ökade farten efter varje kilometer
pratade med mig själv
peppade och tänkte positiva tankar! KOM igen du klarar det här bara 3 km kvar. Kom igen.
Du vill bli bättre. Starkare. Snabbare. 
Tryck på!
Kämpa!
Och det gick!! :)

Sluttiden på milen stannade på 49 min. Toknöjd!



Våga utmana! 


5 kommentarer:

  1. Du har verkligen utmanat dig själv! Är djupt imponerad av dig och dagens jobb:)

    Bara det att springa en mil på den tiden efter två tuffa spinningpass, huu.

    GRYMT tjejen!

    SvaraRadera
  2. Heja Lina, rusktigt bra jobbat:)

    SvaraRadera
  3. Bra kört! Jag vill också bli frisk och kunna utmana! Kalmar kommer gå som en dans för dig

    SvaraRadera
  4. Ojoj! Vilken träningskväll! :) Blir taggad att köra hårt jag också.

    Vore kul å köra ett cykelpass nån helg snart om det finns tid. :)

    SvaraRadera
  5. Jättesnygg bild på dig! Urstarkt!

    SvaraRadera