onsdag 6 augusti 2014

4 km sim och löpintervaller 10 dagar kvar


Jag började dagen som igår med simning, underbar start. Idag hade jag lyxen att få en egen bana och det var himla skönt och bara mala på och nöta mina längder. Ja för det blev ett par stycken ;) närmare 80 längder, 4 km. Jag körde några längder med paddlar på händerna. Känner mig ruggigt stark nu med paddlarna på, då går det fort. Amfibiemannen har nog gjort mig till en lite bättre simmare. :)

Tiden gick fort och det kändes bra hela vägen. Stark i draget och det bara bubblar omkring! :)




Solen har återvänt till Varberg och resten av dagen har jag spenderat på stranden. Himla härligt och avkopplande med sol och bad.

Ikväll var det dags att springa igen. Intervaller! Jag hakade på ett pass som Per brukar köra i Påskbergsskogen. Det var långa intervaller varvat med korta och som jag fick kriga idag. Jösses så jobbigt det var. Räknade ner hur många det var kvar, pannbenet fick jobba och det var så himla underbart när passet var slut. Tack kroppen!!


Äntligen fick benen vila och jag tog en lugn jogg hemåt! 
Intervaller en hatkärlek! :) 


4 kommentarer:

  1. Längtar jag med, är så kul med IronMan. Blir alltid så tagen, imponerad och rörd av alla deltagare. Ska heja på dig!!! Vet du vilket nr du får än ??
    Kram

    SvaraRadera
  2. Intervaller ja, denna hemska och underbara plåga! Och som du säger - en rejäl utmaning för pannbenet

    SvaraRadera
  3. 80 längder!!! Du är galen ;0).
    Vilket bra tips att varva korta med långa intervaller. Tack!

    SvaraRadera
  4. Härligt!
    Ynka 10 dagar alltså. Jäklar vad jag längtar.
    17 dagar för mig...

    SvaraRadera