lördag 9 augusti 2014

Landad i Småland 7 dagar kvar


Igår var jag och hämtade min kära Cervélo hos bästa cykelverkstaden NO.1 . Tack för all hjälp, guld värt! De överraskade mig och hade satt på nya rosa däck, kanske känner mig lite grann ;)! Nya fräscha däck då de gamla var rejält utslitna. Känns bra med nytt! Nya hjul får väl vänta en stund.. men jag hade gärna haft några tuffare, lättare och snabbare, men jag får trampa på desto hårdare! Hoppas det ska gå bra ändå!

Jag och Mamsen landade i Småland idag och jag tog en cykeltur i de Småländska skogarna med mina nya rosa triathlonskor. De satt väldigt skönt på fötterna, bättre än mina SIDI som känns en aningens för små. Nu är frågan om jag ska våga ha dessa skor. Ikväll cyklade jag 6 mil och det kändes bra, men det är ju ändå 12 mil till jag ska cykla. Beslutsångest!!! Kroppen och benen kändes lite småsega, ont i ländryggen och vaden morrar mer än vanligt, typiskt att känna såhär dagarna innan... Det ska nog ordna upp sig! :)


Blåbär- och hallonpajen ikväll var en ren njutning! Mums! 
Jag laddar och har Ironman-FEBER! 





påväg till Småland 

4 kommentarer:

  1. Å vad rosa och fint!! Kan inte gå annat än bra i rosa hjul! Sen är det positivt att allt känns dåligt dagarna innan, i alla fall för mig. Då går själva loppet som bäst. När jag känner mig helt 100 går det alltid dåligt.... Lycka till på lördag!

    SvaraRadera
  2. Tjusigt! Tror de kommer gå super för dig. Träningen har du skött fint! Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Känner man sig snabb så är man snabb. :-)
    Jag hade nog kört på de nya skorna ändå om de känns lite rymligare och bekväma. Sannolikheten att få skavsår i cykelskor är väl ganska liten så länge man kör med strumpor.

    SvaraRadera
  4. Intet vågar, intet vinner... Snygga och jag tror du kommer att vara grym i Kalmar. Men kom i håg att krama Helena, den supertuffa, fina debutanten.

    SvaraRadera