måndag 12 april 2010

Lägenhets fix!

Små sysslor i lägenheten finns det gott om.
Men vi börjar så smått som bli klara.

Spegeln i badrummet är installerad







Solen har kommit till norr!

Smält snö smält!

Vi har haft två dagar med strålande solsken.
Igår gick jag för första gången utan min termobrallor!
Vilken härlig känsla!





Vår promenad!



Vill ha blommor och grönt.
Så jag får experimentera med min kamera ute!

Dagens lunch!
Blodpudding med lingonsylt och rivna morötter!
Så är järnbehovet fyllt för denna vecka för en liten peng!





I fredags var Lisa och söta busfröt Aina här på lunch.
Vi fick dessa ursöta te koppar i inflyttningspresent! Kopp och kanna i ett!
Tusen tusen tack! Så fina!!




nya ljuslyktor




färgklick i fönstret!




Längtar efter sommaren!


kärlek hemåt!

6 kommentarer:

  1. Vad bra det blev med spegeln också, roligt med små lampor på :)

    Och härligt med sol och vår i luften men det känns redan overkligt att ni har så mycket snö kvar! Att det är sådan skillnad! Blir spännande att se om tre veckor igen vad som hänt med snöhögarna.

    Tack för ditt sms igår, hade glömt mobilen hemma hela dagen så det var därför jag inte kunde svara... Tar gärna emot Luleå-rapporter :) Hihi.

    SvaraRadera
  2. Årstiden som är hos er nu med sol, snö och värme är jag riktigt avundsjuk på. Njut lite åt mig med! :)

    SvaraRadera
  3. Hej. Så kul att se bilder från ert lägenhet-fix:) Vilka söta ljuslyktor, färg piffar alltid upp:) Har fått upp gardiner i min lägenhet nu, en färgklick som gjorde susen:)

    Oj vad mycke snö ni har kvar. Här i västervik har vi haft 15 grader och sol, ingen snö så långt ögat kan nå. Känns som att gå tilllbaka i tid när jag tittar på dina bilder, konstigt:)

    Men våren med barmark kommer till norrland snart med:)

    kram elin

    SvaraRadera
  4. Hihi, kan inte låta bli att le lite åt kommentaren "första promenaden utan mina termobrallor". Ni bor verkligen i NORR!!

    Här i söder cyklar vi och myser! Men nu är det nog inte långt kvar tills ni får göra detsamma!!! :D

    Annars får du som sagt plocka fram din trainer! Men du är ju sån grym spinningform så du behöver inte stressa fram någon cykelträning!!

    SvaraRadera
  5. Ja, visst är det gott med jordgubbar, verkligen en försmak av sommaren.

    Härligt att du kunnat "kliva ur" dina termobyxor:)

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Fin koppar! Jag har också en sån, men den anväds mest som prydnad. Nu är jag i Luleå, nästan hemma, och njuter av snö och det vackra ljuset och ja även tystnaden!

    SvaraRadera