måndag 30 juli 2012

Kall cykling - Stark Löpning


Har just kommit hem från ett brickpass.
Cykling och Löpning 

Dagen blev inte som jag tänkte mig men jag är nöjd ändå! 

Kollade vädret igår och YR visade sol och moln och SMHI visade regn hela dagen
Jag hoppades på YR 
Men när jag vaknade på morgonen öste regnet ner och jag som var så peppad att sticka iväg på cervelon
 
Kollade vädret igen och det såg ut som att det skulle klarna upp efter lunch och vara sol en stor del av dagen
så jag avvaktade och åt en stor frukost och lunch sen blev det faktiskt sprickor i molntäcket och det klarnade upp, cervelon stod redo och jag hoppade på sadeln. 

Tanken var ett långpass på 15 mil 

En skön början mot falkenberg, det är den bästa vägen för tempocykling enligt mig 
sen blev det lite mera backar när jag kom till Åkulla bokskogar 
cyklade förbi många ladugårdar 
suger in dofterna och längtar efter landet 

jag var vid gott mod och hade energi med en sol strålande på mig 
cyklingen kändes kul och bra 

 

MEN inte långt efter detta kortet är taget kommer fronten
himlen mulnade igen totalt och jag blev fast i stormen
fick skynda mig att söka skydd

regnet öste ner och gjorde mig blöt och kall 

hittade ett tak som jag ställde mig under tills det värsta av skuren dragit förbi



 kontraster i vädret
väntar på det ljusa... 

Efter ett tag kunde jag återigen sätta mig på sadeln 
kroppen var kall och blöt
händerna och fötterna var isbitar 
istället för att förlänga min runda så tog jag beslutet att cykla raka vägen hem 
vill inte dra på mig någon förkylning nu

12 mil landade cyklingen tillslut på 
väl hemma var det skönt att byta om till torra kläder och värma fötterna och sätta på löpskorna 

ÅH vilken underbar löptur jag fick
vilket löpmoment
benen kändes oförskämt pigga och det var så ljuvligt att springa 
sprang först i vår fina bokskog och sen vid kusten
vilken energi

Underbara härliga löpning i 8 km! 
Fantastisk avslutning på dagen! 

Skönt att få avsluta och känna mig stark! 

 

3 kommentarer:

  1. Usch, tråkigt att hamna i en sån skur och bli så nedkyld. :(

    SvaraRadera
  2. starkt att ladda om och ge sig ut och springa! jag hade nog lagt mig i soffan med en kopp te och några smörgåsar efter den kalla cykelturen! fy för regn och kyla under cykling, det har jag fått nog av under denna sommar!

    SvaraRadera
  3. Typisk svensksommar! Du verkar vara i bra form

    SvaraRadera