torsdag 4 oktober 2012

Flowin och Sim


Idag blev jag medbjuden på ett flowinpass 

Effektiv helkroppsträning på glidmatta 

Det blev först massa ben övningar som vi gjorde i 40 sek vardera 
utfall med glid + diverse andra övningar som jag aldrig gjort 
oj oj oj oj vad det sved i benen 
mjölksyra


bra träningsredskap 



Magövning + bröstöppnare 

Glider långsamt fram och förflyttar armarna utåt som i en armhävning, öppnar upp bröstet
drar tillbaka upp 
och drar med magen tillbaka sen på att igen :)








Kul att göra något nytt, tror på mera träningsvärk imorgon! 

ÅH efter flowinpasset var det äntligen dags för att entra simhallen igen 
pumpen i simhallen lagad så nu var det fritt fram 

jag premiäranvände min nya fina dolme 







Ikväll hade jag ett sådant där simpass igen där jag kände mig som en fisk 
jag var i min egna simvärld och simmade fort, långsamt fokus teknik, paddlar, dolme 

Ett tryck i armar och ben som jag längtat efter i simningen
idag satt det och jag älskar varje simtag 

På lördag är det dags igen att simma och jag längtar redan!!! 


Underbar träningskväll och imorgon är det äntligen helg!! 


Snart flyttar en ny kärlek in hos oss... 

den står i cykelbutiken och väntar...önskar lite att den var min, min sambo kommer att susa fram på denna skönhet.



Cykelkärlek på hög nivå!!

9 kommentarer:

  1. Vet du - nu har jag gjort det! Kommit överens om att ta gymkort! Nu är det kört! Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  2. Kul med lite nya träningspass :) Och vilken snygg cykel!!

    SvaraRadera
  3. Ah, den hojen såg nice ut. :) Vill också ha en "riktig" tempohoj. Får börja spara känner jag. Blir sugen när man ser så fina cyklar.

    SvaraRadera
  4. Hej lina!! Tack för en underbar blogg!! Så inspirerande :) Jag e lite sugen på att börja med triathlone, springer redan en hel del, har varit cykelinstruktör så de ligger mig nära hjärtat så igentligen e det ju bara simning som jag behöver ta upp. Men jag har ingen bra cykel, vad ska jag tänka på när jag köper än? Har inte tänkt köpa en ny utan de blir nog en begagnad.. Och hur ska man tänka sen när man börjar.? Träning osv.. Tacksam för svar! Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Malin! Tack för din kommentar! :) KUL att du är sugen på triathlon. Det är en fantastisk bubbla! Jag är inte superduktig på vad du ska välja för cykel. Jag har tagit hjälp av cykelbutik när jag köpt och fått råd. Finns det någon i närheten där du bor kanske de kan komma med några tips? Om du inte simmat tidigare så skulle jag nog rekommendera att du börjar på crawlkurs så lär du dig från grunden, det är super! Jag brukar tänka ut vad jag ska köra för pass i veckan, ungefär 2 simpass, 3 löppass varav långdistans, ett medel och ett intervallpass och ca 3-4 cykelpass (spinning). Det är lite klurigt att lägga upp träningen, det blir att man får pussla ihop lite. Läsa sig till lite grann. Hoppas mitt svar gett dig någon hjälp på vägen! Lycka till!! :)

      Radera
  5. Vad kul det låter med glidmatta, är en helt ny grej för mig :). Och cykeln ser ju sååå snygg ut! :)

    SvaraRadera
  6. wow, snygg cykel! :-)
    Vi har flowin på mitt gym, men har aldrig vetat hur man gör det, men nu vet jag på ett ungefär! :-)

    SvaraRadera
  7. En sån där cykel borde jag köpa ;) Jag har ju Trek på alla mina tre cyklar så en fjärde borde ju passa in i min cykelpark :)
    Har inte kommit iväg på simträningen än. Förkylning och kurs har gjort att jag inte kunnat vara med. Såg på vårt forum att det skulle beställas dolmar o annat. Själv har jag inte koll på sånt, men jag känner att jag bör nog försöka ta mig iväg ett par ggr på träningen först innan jag ens funderar på att köpa sådana prylar :) Kan bara säga att jag är grymt sugen att komma till simhallen.

    SvaraRadera
  8. Hej :) vilket härligt pass, har aldrig hört talas om de :) ha en toppenhelg! Kramar

    SvaraRadera