fredag 8 februari 2013

Härlig Morgonträning


Vaknade inatt och verkligen kände hur benen värkte 
grym träningsvärk från TRX:en idag! Härligt när det känns tycker jag. Kroppen blev chockad igår!

Passade jättebra att jag hade planerat in simning, få mjuka upp kroppen! 




07 hoppade jag i bassängen och fick en bana helt för mig själv, det är så lyxigt när det händer.
behöver inte tänka på någon annan, bara hålla koll på mig själv

Dolmen blev min bästa vän idag. Armar, axlar, mage fick jobba desto hårdare.



När jag simmade där längd efter längd drogs mina tankar till Open water swim 
Tänk när det blir dags att återigen sätta på sig våtdräkten och hoppa i öppet vatten 



alltid pirrigt och lite nervöst i magen. men jag längtar!hoppas på en varm sommar så vattnet hinner värmas upp. hoppas också på att min nya våtdräkt är lite varmare! :) 

Ha en fantastisk fredag! :) 


11 kommentarer:

  1. Är du väldigt frusen av dig Lina?
    jag har förmånen att inte frysa mkt allt. Har tex aldrig simmat Vansbro i vårdräckt. Men ska köpa till sommaren för att vänja mig, det sägs ju gå fortare då ;)
    Hoppas för din skull att vattnet blir varmt snabbt i år!
    Ha en fin fredag, kram.

    SvaraRadera
  2. Vad fin baddräkt!
    Oh, härligt med öppet vatten. Det ska jag prova i sommar. Har inte simmat så mycket i öppet vatten, nästan inget. Har dykarcert & så....simmat när man badar. Men riktig träning....häftigt!
    Det motiontriathlon i sommar går i bassäng, hi=) Åhus kan ha rätt mycket strömmar.....
    Önskar er en härlig fredag!!

    SvaraRadera
  3. Längat också ut! Synd bara att man är så frusen så det alltid verkar så härligt tills man hoppar i... sen behöver man iof bara blir varm. Föresten gjorde nya "bollar" igår, raw citron bollar. (recept på bloggen) dom måste du testa!

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt flow du har Lina, läser vartenda inlägg och glädjs att du simmar i en framgångsvåg! (hihi, det var väl ord-vitsigt!) Fredagkram!

    SvaraRadera
  5. Tåls att säga flera gånger - morgonträning is the shit!
    Glad helg på dig!

    SvaraRadera
  6. Ja, TRX-passen har den förmågan; att chocka kroppen! Hur lyckas dom, VARJE gång...?? Haha! :-)

    Kram M

    SvaraRadera
  7. Tack, hoppas på de med :D
    Så skönt på något sätt med träningsvärken. Härligt att mjuka upp kroppen med simning. Jag är nästan lite rädd för öppet vatten, hur ska de gå när jag är så van att simma i bassäng :P
    Ha de gott! kram

    SvaraRadera
  8. Åh att simma när man har träningsvärk låter skönt. Det skulle jag behöva idag. :P

    SvaraRadera
  9. Rosa-härligt inlägg! Gillar't!

    SvaraRadera
  10. Låter som en riktigt skön dag!

    SvaraRadera
  11. Och jag som fruktar sommarens träning inför Vansbro Tjejsim av den enkla anledningen att jag vet att jag kommer att frysa... TRX låter däremot som toppenbra träning, köpte mitt egna TRX för en vecka sedan och letar övningar på nätet inför premiärpasset.

    SvaraRadera