måndag 11 februari 2013

Lunch-intervaller och styrka


Idag blev det härlig lunchträning. 

Jag har försökt styra upp veckan med alla pass jag vill få med och idag var det dags för löpintervaller.

8x5 min intervallöpning med 60 sekunders gångvila. Ingen maxfart men ansträngande nivå helt klart.
 Tanken var att springa snabbare per km än vad jag siktar på att göra på maran

Passet gick bra. Jobbigt och svettigt men riktigt härligt. 
Löpningen känns kul och det känns som att jag håller på att utvecklas! Underbar känsla! Lycka!

Efter löpningen blev det lite styrka bland annat

Ryggresningar 3x20
sittande rodd 3x10 

En serie med 10 burpees
20 situps på boll
20 ryggresning på boll
20 höftlyft 
och detta gånger 4 

sen blev det även lite swingar 
russian twist m .m 

Underbar start på veckan! :) 








12 kommentarer:

  1. Grymt! Verkligen en bra start. :)

    SvaraRadera
  2. Låter som en riktigt härlig start på veckan! :)

    SvaraRadera
  3. Härlig start på veckan Lina, nu fortsätter vi så :)

    SvaraRadera
  4. Härligt!! Du är så duktig som springer intervaller!!
    Det lät ju som roliga styrkerepetioner oxå. Sånt tycker jag är skoj!!
    Jag har bekymmer att jag halkar (lite på nervägen, smack), blir så fuktigt på golvet när jag gör mina burpee för vi ska gå i med kroppen i golvet & sen skjuta upp liksom. Funderar på att ha med en matta med matt yta, haha, eller så får jag sluta att svettas så=) Går du i golvet på vägen ner eller du gör armhävning ner?
    Du ser så stark & smidig ut!! Inspirerande!!!

    SvaraRadera
  5. Bra start. Så otroligt gött när det lossnar och man höjer sig till nästa nivå.

    SvaraRadera
  6. Vilken bra start på veckan :)

    SvaraRadera
  7. Kolla appen 6 pack abs =)

    SvaraRadera
  8. Intervaller är så otroligt effektivt :)
    Burpees är sjuttsiken det värsat jag vet. Jag har precis börjat köra det och kan kan lova att det är tröööögt... Men som alltid när man kör nya övningar, så utvecklas man ju snabbt i början, och det är ju skoj!

    Hoppas du har en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag har inte fått till det där med lunchträning än på något bra sätt. Jag känner mig ofta lite stressad att hinna innan jag ska tillbaka till jobbet och kommer på mig själv med att titta på klockan hela tiden. Avundas dig som fått det till en fungerande rutin!

    SvaraRadera