lördag 11 april 2015

Nya löparskor Saucony Zealot


Jag är Kär!

Nu har jag hunnit provspringa mina nya skor under några blandade löppass och de har fungerat till både snabbdistans och långdistans. Skorna jag pratar om är Saucony Zealot ISO och är mina första Saucony skor men kommer definitivt inte bli mina sista.

Lite om skon:

- Jag har lite bredare fötter och dessa skor är lite bredare vilket gör att de passar min fot perfekt.
- Lätt träningssko med en tjockare mellansula och är tänkt för mer mängdträning
- Mellansulan i powergrid + ger mycket spänst och stötdämpning
- mjukt dämpad sko med lågt häl till tå dropp 4 mm

Snabbaste och skönaste skorna jag har haft! Känns som att jag flyger fram med dessa om jag jämför med mina andra löparskor jag har haft så känns dessa helt perfekt för mig. Äntligen har jag hittat rätt! :) 




4 kommentarer:

  1. Snygga!
    Jag är (nästan) helt frälst på Saucony efter jag köpte mina Mirage. Funderar på ett par nya, ev. Guide eller Triumph (den nya senaste har fått bra betyg i RW bl.a) :-)

    SvaraRadera
  2. Köpte ett par Saucony Kinvara 4 i andra hälften på september. Det är nog också det bästa skor jag ägt. Lätta skor med en skön känsla. Mycket tunnare och mer åtsittande läst gentemot dagens Asics. Har sprungit nånstans mellan 550 och 600 km i dem (knappt 10 kr / mil just nu). Tyget börjar gå sönder lite på hälens ovansida på båda skorna, men om jag jämför med två andra Asics som står framme så är dem istället trasiga i tyget som skaver direkt mot hälen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt och höra :) Körde också på asics förut och hälkappan gick sönder direkt. Tror att jag är en inbiten sauconyägare nu :)

      Radera