tisdag 1 december 2015

Träning under graviditeten


VECKA 19 

I söndags gick jag och mini-Iron in i vecka 19. Tänk att vi snart är halvvägs, så spännande allting. Mycket fokus kommer såklart att ligga kring graviditeten just nu eftersom det är det största som händer omkring mig. Men jag spånar redan efter nya mål och äventyr inför 2017 :) 

Tänker att min nästa race rapport blir om när Ironbabyn kom till världen, är en stund kvar men inget lopp innan dess ;)

Träningen just nu...

Jag har definitivt backat och kör mycket på känsla. Märker att jag inte riktigt orkar hålla samma tempo som tidigare, men det är helt okey :) 

Styrketräningen känns väldigt viktig och hoppas kunna knö in fler pass i veckan.
Fokus på att stärka upp kroppens baksida allt eftersom magen växer blir jag framtung då är det bra med en stark baksida. 

Simningen går bra än så länge. I vattnet njuter jag och kan köra på lite tuffare med intervaller så jag får upp flåset, men inga max intervaller. Känner att jag får mjölksyra mycket lättare, om jag tar i lite lite mer så är den där. Hoppas kunna hålla på med simningen lång tid.

Cyklingen funkar också bra. Jag har fått höja styret lite grann när jag instruerar. Intervaller funkar här också men ser till att lyssna på kroppen och backa när den säger ifrån. Så glad att jag kan trampa vidare och det funkar.

Löpningen har börjat kännas lite mera obekväm. Jag får hålla ett väldigt lugnt tempo emot vad jag är van vid men det är okey, det är så det får vara nu. Känns skönt att kunna vara ute och springa och njuter varje gång det känns bra men tror att jag snart kommer få lägga den på hyllan och plocka fram den till våren sen igen.

Jag hoppas kunna hålla i träningen hela vägen fram och anpassa den allteftersom magen blir större.
Nu tycker jag att jag ibland känner någon där i magen.. Ironbabyn är livlig!!



Måndagens simpass 


Söndagens magiska löpning 



After bike happy med min nya t-shirt Ironmum :) 


5 kommentarer:

  1. Skönt med så många strängar på din träningslyra. Då är ju förutsättningarna tipptopp för att du ska kunna fortsätta träna hela vägen fram!

    SvaraRadera
  2. Klart den bebisen har mycket energi! :-) Lycka till med träningen nu den kommer underlätta det som komma skall. :-)

    SvaraRadera
  3. Härligt att du kan träna på så bra!!!

    SvaraRadera
  4. Klart Järnkotten är så hurtig, tränar redan för sitt tredje Ironman ;-)

    SvaraRadera
  5. Jösses, är du redan halvvägs?!
    Vad fort graviditeter går när det inte är en själv som är gravid... Haha! :-D

    Kram M

    SvaraRadera