lördag 24 juli 2010

Äventyr!

dagarna går fort här i norr.

vi hittar på en massa bus och åker på äventyr runt staden!

Igår var vi och besökte den berömda kyrkbyn!




Vi lekte allihopa och turistade som aldrig förr!



Matilda och Per gungade lös!





och jag ville ju också busa lite!






solen visade sig bland molnen.




och jag fångade en fjäril!



kyrkan.





gårdsromantik! ;-)








en fika blev det i byn!






Ester var självklart på solskenshumör!

sötester med choklad på näsan :-)







Härlig dag!

söthjärtat och jag myser!





Idag for vi mot Piteå och undersökte staden

ester glad som alltid :-)

sötunge





vi besökte det berömda äventyrsbadet!

det resulterade i

att:

jag och matilda gick in i fel omklädningsrum
och blev ganska utstirrade av killarna där
pinsamt

jag åkte någon farlig rutschkana och flög så att jag slog i svanskotan och så att mina bikinitrosor gick söder där bak, helt galet!

matilda åkte en rutschkana så att bh:n flög upp och blev ganska så utstirrad

vågar vi åka dit igen?? ;-)


ester tyckte det var riktigt kul i alla fall!



åker bana!




finaste familjen!






kärlek!

2 kommentarer:

  1. Ester verkar vara en riktig solstråle, jag blir så glad av bilderna på henne.

    Hihi, ni får nog vänta ett tag med att besöka äventyrsbadet igen:-)
    Det där med rutsckanor är inte bra, jag har också erfarenhet av bikini-incidenter och att göra illa mig i rutschkanor - men det är ju helt klart lite roligt också!

    Ha en fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Men huu, vad var det där för rutchkanor!? Era stackare! Synd på trasiga byxor...

    Såg annars ut som en mysdag i kyrkbyn och som att vi gjorde ungefär samma saker. Vi fikade dock på Fägnan café :)

    Trist att vara tillbaka här nere, saknar allt där uppe. Längtar och räknar ner och håller på att bli knäpp :)

    Kram!

    SvaraRadera