tisdag 13 juli 2010

När vädret spelar ett spratt!

Imorse när vi vaknade sken solen genom fönstret
en klarblå himmel
en tur med båten tyckte vi var självklart!

jag skulle få se sandgrönnorna, en ö som ligger långt ut i luleås skärgård

turen dit var jättefin!




när vi kom fram sken solens strålar!

och det var några andra som hade tänkt samma tanke som oss idag!
att det skulle bli en härlig sommardag med massa sol!






men så långt ute i horisonten ser vi att himlen är alldeles mörkblå
men vi hoppas innerligt att den inte ska komma över oss

men fronten den tog ett fast grepp!
vi var uppslukade!




himlens sken över vår båt.






i ilfart satte vi skutan mot Rödkallen
ön som ni ser långt bort på bilden



dropparna började komma mer och mer
in i ovädret
regnet öste över oss


vi kom fram till rödkallen
och fick värma oss med ett bastubad!


vilket äventyr!
vilken dag.
häftigt att vara med om när himlen spelar ett spel.




ovädret drog förbi och solen kom fram igen!




vi fick njuta av kvällssolen
och det var inte fy skam!








Imorgon ska jag väcka kroppen med spinning45, kom dit och väck kroppen med mig :-)



Kärlek!

6 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Jättefina!

    SvaraRadera
  2. Vilka bilder! Ser så härligt ut. Det blev ett riktigt oväder här igår med på eftermiddagen. Åska och rejäla åskskurar. Det var rätt skönt, blev lite svalare. Fast att vara ute på sjön (havet) är ju inte så kul just då :(

    I slutet av augusti är vi hemma (fast jobbar då) så bestämmer ni er för att bege er söderut är ni sååå välkomna förbi här!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder verkligen! Tror det blir en Nikon D3000 för mig också. Är det 18-55 mm objektivet du har till eller något annat? Jag funderar på 15-105mm. Tyvärr är den slut där jag tänkte köpa den men de skulle få in nya på fredag, då skall jag stå och banka på låset..;)

    Ser ut som ni hade en mysig dag trots regnvädret som kom över er. Du har himla brun och fin i alla fall!

    SvaraRadera
  4. Jätte häftiga bilder på himlen! Kul! Sandgrynnorna är bara helt underbart ställe en solig och fin dag men lite väl långt ut om det börjar blåsa och regna. Vilken dag det varit idag, puh så varmt och skönt!
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  5. Javisst är det härligt med sommar! Och sol. Och värme.

    Jag har läst på fler bloggar att de är några som så smått börjar se fram emot hösten. Jag tycker inte alls om tanken att hösten snart är här igen:(

    Så nu ska jag iväg och njuta av ännu en härlig sommardag:-)

    Hoppas att du får en riktigt trevlig fredag!

    SvaraRadera
  6. Ja Fjällvandring är hett :) Vi ska till Funäsdalen, där vi var i påskas. Fast då var det skidor. Ska bli jättehärligt!

    Ha en underbar helg! Jag ska strax åka hem o packa lite. Vi åker på söndag.
    Kram Kram

    SvaraRadera