onsdag 8 juni 2011

Simning + Löpintervaller i slalombacken!!

Värmen har kommit till Luleå! Äntligen, nu kanske mössan har gjort sitt!
Får hoppas på det!

Jag har haft en helt underbar morgon/dag/kväll!

Börjar med morgonen då jag vaknade tidigt och simhallen väntade ett besök!
Med tips från coachen körde jag ett riktigt bra upplägg!

Insim: 200m valfritt simsätt i lugnt tempo.

Ben: 4x50m (varannan 50:a frisimsben, varannan bröstben) + 4x25m (varannan 25:a frisim/bröst)

Teknik: 12x25m (t.ex. glid/tumme i armhåla/armtag i bröst)

Sammansatt
: 4x100m + 4x50m (100m = bröstsim, 50m = frisim)

Avbad:
100m i lugnt tempo.

Simningen känns så rolig och bra för kroppen!


När jag kom hem igen blev det frukost nr 2, jordgubbar, sen begav vi oss ut för att njuta av solen.

Vi satt vid vattnet, läste bok, käkade lunch och njöt. Rofyllt och härligt!



Framåt kvällen hade jag och finaste Annika planerat löpintervaller i backe, närmare bestämt slalombacken här i Luleå.

Annika fick tyvärr ställa in intervallerna efter en dag med dum migrän:(!
Men hon följde med till backen i alla fall och det är jag väldigt glad över!
Hon fick agera min coach denna kväll. Mycket bra pepp, stöd och fick även agera fotograf!

Alla bilder nedanför är foto a la Annika! :)

Jag började med uppvärmning i spåret på Ormberget. Samma spår som vi för några månader sedan åkte skidor i. Åh det kändes konstigt. Ibland ville jag bara ta tag i stavar och staka mig fram :)

Innan, peppad!


Sen gick vi till Slalombacken och nåddes av strålande sol och vacker utsikt över Luleå. Så fint! Bara det gav energi!

Det var första gången jag körde backintervaller ute så jag visste inte riktigt vad jag hade framför mig. hur lång tid det skulle ta att springa upp, hur fort kunde jag springa utan att få mjölksyra.

5 gånger tog jag mig upp för denna branta och långa backe!







TOKjobbigt. Flåset var på topp, benen pulserade, men det var riktigt härligt att få ta ut sig på detta sätt. Fler gånger får det bli och då ska Annika joina! :)

Tack för att du var med och såg till att jag kämpade järnet :)!
Lyx att ha en egen coach som står på sidan av och säger peppande ord.
Man blir mycket starkare då! :)




Fantastisk kväll! Jag njuter!

2 kommentarer:

  1. Att ha en egen coach med sig är guld värt!!!

    Vad du kör! 5 x uppför en slalombacke är starkt jobbat minst sagt! Inspirerande.

    SvaraRadera
  2. Grymt jobbat!! Härligt att ha en coach med sig och inte vilken som helst utan fin-Annika.

    SvaraRadera