onsdag 26 december 2012

Skidpremiär 1 mil stakning


Äntligen gjorde jag skidpremiär idag! 

Jag var nervös, det var länge sen sist. 
Och att jag skulle göra skidpremiär på brorsans gamla tävlingsskidor från 80-talet som var lite för korta och med för långa stavar gjorde ju mig inte mindre nervös. 



Förutsättningarna var inte de bästa
3 plusgrader och ingen valla på skidorna gjorde att jag fick ta fram stakmusklerna direkt. 

MEN som jag njöt och den lilla skidtekniken som jag hade från tidigare år satt faktiskt fortfarande i 
det var underbart att få åka i skidspåret igen
i de småländska skogarna och njuta av stillheten 

1 mil bara stakning. Jäklars vad jobbigt det var i uppförsbackarna, men som sagt väldigt kul! :) 






Kommer nog kännas i kroppen imorgon men hoppas på mer skidor inom kort!! :)

14 kommentarer:

  1. Skid-Lina! Skidbra, skitbra! Härligt jobbat i spåret!

    SvaraRadera
  2. Åh så underbart med längd! Det är så härligt att träna på det här sätte i skön natur! :-)

    SvaraRadera
  3. glöm inte stretcha insida lår annars går man konstigt, det har jag glömt ett par gånger ;-) Tråkigt bara att det skall snöa som fasiken ena dagen och töa bort nästa...

    SvaraRadera
  4. Skidåkning är en av de bästa träningsformer enligt mig. Massor av frisk luft och njutning, tränar hela kroppen och med rätt teknik går det ju snabbt som tusan också. Längtar till fredagförmiddag då jag tänker göra min skidpremiär!

    SvaraRadera
  5. Låter riktigt roligt! Jag har inte åkt längdskidor på 15 år. Kanske är dags snart...? :-D

    SvaraRadera
  6. Underbart, bra jobbat:D Kommer nog kännas imorgon antar jag :D
    Jag brukade ha vasaloppet runt vårt hus när jag var liten, längre än så kom jag inte, hehe! Kram kram

    SvaraRadera
  7. Jag blir riktigt avisnär jag ser detta! Vi hade tänkt att ge oss ut men kunde inte hitta skidorna i garaget. Stor besvikelse :(
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  8. Härligt det låter. Tänkt att jag skulle ta mig ut och åka skidor nu när vi har överflöd av snö. Men än så länge sitter rumpan fast i soffan. //Helen

    SvaraRadera
  9. Underbart med längdskidor :) Jag hade precis samma snygga skidor och pjäxor en gång i tiden. Dom gick supersnabbt :) Skönt att bryta av den "vanliga" träningen med ngt annat.

    SvaraRadera
  10. Kul!!
    Blev premiär för oss oxå igår. Tog oss äntligen tid till att valla skidorna så nu är de fixade.
    Blev en kort tur, fick så ont i höften :( Hoppas det går över idag efter uppvärmning o massa core :)
    Hoppas du har det finfint i Småland!

    SvaraRadera
  11. Visst är det härligt med längdskidor, man blir så härligt trött i hela kroppen.
    Underbart!

    SvaraRadera
  12. Heheh, du är grym Lina!! :) Bra jobbat, jag vill också skida! Har liksom inte hunnit ännu i år. Måste boka date med pappa. :)

    SvaraRadera
  13. Åh, vad härligt!
    Jag fick min premiärtur sedan 7 år tillbaka under julhelgen tillsammans med svärfar. 4.5 kilometer var mer än tillräckligt för mig vill jag lova. Men jag ska ge mig på det igen. Kul när man kan köra lite annorlunda träningsformer =)

    God fortsättning!

    SvaraRadera
  14. Så kul! Härligt!
    Jag fick ju längdskidor i julklapp, så nu ska jag bara bli frisk sen ska jag ut i spåret jag också:)

    SvaraRadera