söndag 16 december 2012

Yoga, ben och hemmagjord musli


Jag vaknade upp idag och kände mig något bättre
hade så gärna kört ett långpass idag antingen i simning, löpning eller cykling 
men konditionsträning fick tyvärr gå bort idag 

Jag väckte istället kroppen med yoga 
Det var en bra instruktör och jag hängde på i övningarna som var utmanande och jobbiga

Det kändes som att min kropp behövde detta! Var alldeles mjuk och skön efteråt! 
Synd att jag inte tar mig tid oftare till att köra denna form av träning!




Efter yogan körde jag lite lätt styrka för ben, rygg och mage. 
Toklängtar efter att kunna ta ut mig grymt och kunna få köra på riktigt ordentligt. 



Men jag känner att jag är på gång igen och jag hoppas att jag kan börja min dag i bassängen imorgon! 
Jag längtar så efter att få öva på alla tips som Alex gav mig!





Idag blev det även egengjord musli..

Tog ett grundrecept från jobbet och la till lite extra gott som jag tycker om. 
Den blev ljuvligt god

dinkelflingor, solrosfrön, pumpafrön, torkade gojibär, kanel, raw kakao, valnötter, hasselnötter,




7 kommentarer:

  1. förstår att du längtar! men var försiktig annars finns den där trista risken att det tar om hela tiden... har tyvärr prövat på det ;( gott med musli! kram!

    SvaraRadera
  2. Åh. Jag borde verkligen gå på yoga också!! Även fast jag blir fruktansvärt rastlös. Haha.

    Krya på dig! Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas du blir bra på riktigt nu!

    Muslin såg riktig god ut!

    SvaraRadera
  4. Vad kul att läsa att det går bra för dig Lina! 2013 kommer porten till Hawaii att öppna sig, det vet jag!! Kul att du har en coach, men du är så himla duktig i dig själv så du kommer att fixa det oavsett:)
    Ha en fin vecka! Kram från ett riktigt snörikt Luleå!

    SvaraRadera
  5. Muslin ser jättegod ut! Måste gör ny själv nu. :)

    SvaraRadera
  6. Jag är riktigt fast i yogan. Först var jag lite skeptisk och trodde inte att jag skulle få ut något av det. Men nu älskar jag hur stark jag blir och rörligheten. Dessutom behöver jag lära mig vara stilla... :)

    SvaraRadera
  7. Vad sugen jag blev på att också göra egen müsli nu!

    SvaraRadera