onsdag 29 maj 2013

Favorit i repris!


I måndags blev det simning följt av löpning i vackert väder. Idag blev det en repris på en bra kombo.

Halv 8 hoppade jag i badet. Jag fick en bana för mig själv vilket är rena lyxen. Bara sig själv att hålla reda på! Även idag blev det intervaller. Jag tror att det är ett koncept jag måste köra för att bli snabbare och förbättra min tid i Kalmar så jag slipper vara i vattnet alldeles för länge. jag har ju ett problem och det är att jag fryser så himla lätt. På fredag stänger inomhus bassängen och då är det bara utomhus bassängen som är öppen.

En fin 50 meters bana. Men vet att jag frös rätt mycket där förra sommaren... våtdräkt på är ett måste!!

Nästa gång jag simmar är det här jag bubblar





Simningen blev 1 h och löpningen 1 h. Morgonträning när den är som allra bäst! 
Lite mulet men vackert! 



8 kommentarer:

  1. Åh men va härligt ändå att simma ute! Jag tänkte ge mig ut och simma i sjön med våtdräkt nästa vecka. Måste öva för vansbrosimmet för jag är inte så van att simma med våtdräkt!

    SvaraRadera
  2. Härligt, vilket fin bad =) Vart i Varberg ligger de?
    I söndags var sista inomhus träningen för oss. Nu är det bara utomhusbadet som gäller samt en sjö som vi har uppmärkt med bojar. Jag ska dit och simma idag, i sjön. Avskyr sjön, men det är bara att lära sig. Det lär vara kallt :S Jag är precis som du, väldigt frusen utav mig. En månad kvar och jag hoppas jag kommer att kunna genomföra mitt första triathlon. Viljan är det inge fel på, men kroppen måste vilja oxå. Ha en fin kväll! kramar

    SvaraRadera
  3. utomhusbadet ser väldigt fräscht ut men jobbigt att frysa! på fredagmorgnar när jag ibland simmar är det uppvärmt pga bad för funktionshindrade dagen innan, så tempen är runt 32 gr! det är skönt tycker jag :)

    SvaraRadera
  4. Lyllo du! Inte många % av Sveriges befolkning som bubblar längder och mosar metrar en helt vanlig onsdagsmorgon!

    SvaraRadera
  5. Härligt med en utomhus 50:a. Avis...

    SvaraRadera
  6. Utomhusbatet ser ju alldles underbart ut, hoppas på en varm och skön sommar!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Utomhusbadet, skulle det ju stå.....

    SvaraRadera
  8. Härligt! Fötstår dock vad du menar med simstadion. Höll på att frysa ihjäl de gånger jag var där och simmade inför Vansbro förra året..

    SvaraRadera