söndag 5 maj 2013

Träningsplanering


Jag har börjat läsa i min nya bok triathlon för dig och jag tycker att den är väldigt rolig att läsa och får många bra tips. Jag har kikat lite på sidorna där det är en träningsplanering för en vecka och den verkar vara bra och jag tror att jag ska köra lite efter den i veckan.

Jag ska börja pussla mig fram och vill gärna få med dessa pass :

Löpning 60 min fartlek i kuperad terräng
Löpning 75 min fartlek i kuperad terräng
Löpning 90 min distans

Cykel 2 h distansfart
Cykel 75 min teknik och styrka


Simning 75 min intervall
Simning 60 min intervall

Cykel 3 h följt av löpning 30 min

Jag ska försöka utgå från detta med lite justeringar!

Imorgon börjar jag min heltidstjänst på gymmet som jag ser fram emot väldigt mycket! :) lycka!!





8 kommentarer:

  1. Så roligt med heltidstjänst på gymmet, gissar att du kommer att trivas hur bra som helst med den.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med jobbet och lycka till med passen!

    SvaraRadera
  3. Spännande! Vill gärna höra hur det går med träningsuppläggen framöver!

    SvaraRadera
  4. Underbart! kommer du trivas som fisken i vattnet :P
    ha en fin måndag! kram kram

    SvaraRadera
  5. Spännande och kul med heltidstjänsten. Kul också med idéer till din egna träning. Vad innebär teknik och styrka på cykeln? Vad gör du under ett sånt pass?

    SvaraRadera
  6. Anna (annagoesTri)6 maj 2013 kl. 13:26

    Nu börjar pusslet på riktigt med heltids jobb och heltidsträning! Det är en utmaning att lyckas få till allt man vill.

    SvaraRadera
  7. Grattis!! Så roligt att du fått heltidsjobb på gymmet!! Verkar hur kul som helst... blir att jobba med sin hobby !! Perfekt ju!
    Är du instruktör på annat pass än spinning ??
    =)

    SvaraRadera