onsdag 8 maj 2013

Min kroppssammansättning = resultat


Idag vaknade jag av att regnet smattrade mot rutan. Perfekt att jag hade simträning planerat. 06.30 hoppar jag i det blå vattnet . Idag fokus på lite mera tempo. Körde bland annat 50 m hårt 25 m löst. Skönt driv. Kul sätt att köra. Man bli sporrad!

Efter 1 h i vattnet blir jag som vanligt frusen. Idag provade jag att gå in och värma mig i duschen några minuter och det funkade. Höll mig varm ytterligare 30 min så 90 härliga minuter i simbubblan. 



Idag har jag gjort en inbody kroppssammansättning. Jag håller på och lär mig hur all utrustning på gymmet fungerar. Väldigt intressant mätning. Som bland annat visar, Muskel och fett-analys, viktanalys, muskelbalans.

Jag hade bra värden och låg inom referensvärdena och mot det starkare hållet förutom vad gäller fett procenten där jag ligger väldigt lågt, eftersom jag tränar så mkt så har jag en mycket hög förbränning, jag försöker äta bra fetter men kanske måste öka ytterligare för att få en bra balans. 

Den visade också att jag har en mycket bra skelettmuskelmassa, bra värden på mineraler, stark i överkropp men starkare i underkroppen, lite konstigt ;) 

Kul och få ett kvitto hur kroppen är sammansatt just nu. Att jag har en bra balans. Behöver inte vidta några speciella åtgärder förutom öka fettinnehållet lite.


5 kommentarer:

  1. Vad härligt att de hjälpte med att duscha en liten stund. Det är ruggigt jobbigt när man börjar frysa. Spännande med kropssammansättningen. Jag hoppas du hittar något som ökar fettet litegrann.
    Idag ska jag ut och testa racern, igår blev det MBT. Ingen större sensation och det kommer det inte bli idag heller. Jag undrar vad jag har gjort för fel med min vinterträning. Det går i snigelfart för mig när jag cyklar, är en aningens deppig :( Ha en jättefin torsdag! kram kram

    SvaraRadera
  2. Va intressant!! Det skulle jag med vilja göra :D Har gjort det en gång för längesen när jag var väldigt otränad och nybörjare så skulle va intressant att se skildnaden nu :) Men du har ju helt grymma värden!!

    SvaraRadera
  3. Låter spännande, hur gör man mätningen?

    SvaraRadera
  4. Skönt med bra värden!
    Skulle också vilja göra något liknande. Inte för att jag har problem med för låg fett-procent, men ändå. Kul att se kondition, styrka, muskelbalans och övrigt. :-)

    SvaraRadera
  5. Kul med testet! Hur funkar en inbody? Är det bioimpedans eller något annat? Intressant att veta... :)

    SvaraRadera