fredag 6 september 2013

SuperFredag


Började min fredag med hopp i bassängen 06.45. Vattnet sköljde om kroppen och jag vaknade upp på ett härligt vis. Snabba längder varvades med långsamma med mera teknik fokus. Känner mig piggare i kroppen, och ser fram emot hösten som jag vill ska kantas av en härlig må bra träning, där fokus ligger på att stärka kroppen.

Efter simningen cyklade jag till jobbet och där väntade hungriga cyklister som jag skulle guida genom ett 55 min spinningpass. Stämningen är på topp. Fredagsenergin är ett faktum! Det kokar i salen, ser hur deltagarna riktigt tar i, hör flåset. Ni får mig att må så himla bra, det strålar om er vilket smittar av sig!

Ett back/intervallpass bjöd jag på idag

Uppvärm ca 5-6 min
Backe 20 min med några fartökningar på vägen för att utmana i backe och överraska kroppen
Återhämtning 2 min
Pyramidintervall 5, 4, 3 ,2 med 1 min återhämtning mellan

Jag älskar att blanda backar och intervaller det bästa i cykelvärlden!
 

Swim and bike day :)
 

8 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt härlig start på helgen :)

    SvaraRadera
  2. Härlig start! Att hoppa i bassängen är absolut ett sundare sätt att vakna än att sänka några koppar med kaffe.

    SvaraRadera
  3. Va kul! Härlig fredag! Hoppas du får en fin helg! :)

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt pass på cykeln, på måndag börjar jag träna på gym och då ska det cyklas som aldrig den :) kram ifrån Anna overenskommelsen.blogg.se

    SvaraRadera
  5. Wow, en kanonfredag med andra ord! :-)

    SvaraRadera
  6. klokt att periodisera träningen! och vilken snygg outfit, grymt linne!

    SvaraRadera