måndag 17 februari 2014

MåndagsKickstarten!



Tack för peppande ord ni fina läsare!! Ingen förkylning eller något annat har brutit ut som jag ändå tänkte att det kanske skulle göra men Igår kändes kroppen som vanligt så jag cyklade iväg till triathlonträningen. 1 h sim och 1 h cykel. Riktigt roligt simpass med många fartökningar. Känns toppen att få ett pass serverat och bara kunna mata på och få bra tips, det behöver jag! Simningen känns så rolig och jag vill lära mig mera och bli bättre!

Cyklingen var backig. Började med en 23 min lång backe med några intensitetsökningar. Härligt och ha grymma triathleter bredvid sig, jag blir extra taggad när jag ser hur mycket de tar i. Fin start på dagen!

Idag är det måndag igen och som vanligt börjar jag den i simhallen, skön känsla att få träna innan jobbet.

07.30 hoppar jag i bassängen och simmar cirka 1 h. Idag körde jag lite tempoökningar, benteknik, dolme + paddlar och så swooosch så hade 1 h gått. Idag utmanade jag mig ännu mera, trycker på mera i mina armtag och blir väldigt trött, skönt! Folktomt i banorna så behövde inte trängas, men vad jag saknar någon att simma med, så mycket roligare att simma tillsammans med någon.

11.00 är det dags för gymträning. Måndagar betyder bland annat chins, dips, utåtrotation för rotatorkuffen, övningar för baksida ben och mage.


Min Sim och styrkemåndag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar