måndag 24 februari 2014

TRI-Träning med hög puls


Igår var det dags för tri-träning igen då vi först simmar och sedan hoppar på sadeln. Till träningen kom endast jag och två till. Tre personer på tre banor. Visst härligt med mycket plats men hade ju varit roligare med fler på träningarna. Saknar en stor tri-klubb!! Har i alla fall en tri-helg att se fram emot i Mars, mer om det kommer, det ska bli galet roligt! :) 

Simpasset var tufft. Mycket intervaller och vi avslutade med 8 x 25 där vi skulle gå MAX. Hjärtat höll på att hoppa ur. Pust! Men grymt bra att få trycka till mer mera fart!

Spinningen höll jag där vi varvade mycket intervaller och långa backar. Vi tre i salen kämpade som attans! Så kul och se, BRA jobb!

I morse vaknade jag i simbubblan. Fortsatte med temat tufft. Körde bland annat 8 x 75 m med mycket tryck i armar och ben. En morgonstart med puls!



4 kommentarer:

  1. Låter som en härlig söndag! :) Synd att ni inte var fler bara..

    SvaraRadera
  2. Jag hade lätt kunnat låna en bana. Här i stan är det ofta knökefullt.... (Inte just för tri-pass, men ändå) *suckar* :-))
    Kram M

    SvaraRadera
  3. Underbart, bra jobbat ni tre som var där. Ser så fridfullt och mysigt med ljusen.
    Jag är så glad att jag vågade säga från i vår simhall. Jag hade tänkt gå en fortsättningskurs i crawlen, men valde att simma på de vanliga tiderna ist. Dock blev de en fight som gjorde att jag blev så arg. Det var de äldre damerna som gick bananas när jag och en vän låg vid linan och simmade efter varandra. Vi tänkte att vi håller oss där, så får alla ut vad de vill av simmandet. De blev så arga trots att de hade hela tre banor att simma på och vi fick ligga och få linan på armen hela tiden, då mailade jag föreståndaren och frågade om inte alla hade rätt till att simma och få valuta för pengarna. Jag hör så många som vill ha en snabbana osv. Lätt fixat och nu får vi en snabbana på de vanliga tiderna. Dock är inte personal och några av motionsimmarna överlyckliga, men nu får vi simma ostört. Både vi som vill ha snabbana och de som vill lugnt. kram

    SvaraRadera
  4. Härliga pass, skönt att slippa trängas i bassängen ju.

    SvaraRadera