tisdag 14 oktober 2014

Sittande löpning


Igår körde jag tabata styrka och det passet är 30 min, fullt ös från start till mål. Jobbar 20 sek vilar 10 sek upp till 6 set på varje övning. I styrkan gäller det att utmana med mycket vikter. Jag utmanande mer än vanligt igår. Jag hade med sådana där riktigt goa övningar för ben och rumpa som gör att jag har svårt att sätta mig ner idag. Vilken träningsvärk, skönt men jäklar så ont det gör.

Ikväll var det dags för löpning och det kändes som att jag satt ner när jag sprang. Tekniken kändes inte alls bra. Fick inte till höften. Men när jag tittade på klockan så var tempot ändå helt okey. Inga intervaller ikväll utan jag körde mera på känsla och stelheten i benen lättade lite mot slutet och min sittande känsla försvann något. Underbar kvällshimmel längs med strandpromenaden ikväll och även under min lunchpromenad fick jag njuta av en vacker vy. Varberg är vackert!


15 km med snittempo 04.52, jag är nöjd, det kändes som att farten fanns där trots en sittande känsla. Sprang i min rosa bubblande väg. 



3 kommentarer:

  1. Det var inte det att du skulle ha sprungit men bloggade i stället som gjorde att du kände att du satt ner när du bloggade då du egentligen skulle ha sprungit? ;-)

    SvaraRadera
  2. Snyggt jobbat.
    Gött att verkligen maxa på styrkepassen.
    Jäklar vad snabb du är Lina!

    SvaraRadera
  3. Åhh, du är så snabb! En annan jublar över 5:08-fart i 5 km...;) Gillar träning i Tabataform! :)

    SvaraRadera