onsdag 8 oktober 2014

Styrka fortsättning



Idag provade jag en ny kul komboövning. Ni ser den här nedanför. En armhävning + rotation + benindrag allt med pilatesbollen. Jag gillar att utmana och göra det lite tuffare, tillägga något som gör övningen lite svårare, i detta fall pilatesboll.

Malin undrade kring höftlyft med boll. Bild finns nedan. Jag har en fot på bollen och en i luften sen drar jag in bollen mot mig och samtidigt försöker hålla uppe höften så mycket jag bara kan. Åh vad den svider i baksida lår.

Träningsvärk idag! :) 






4 kommentarer:

  1. Älskar dina övningstips!!! De är grymma ..
    :)

    SvaraRadera
  2. Åh! Den verkar grym! Den ska jag testa nästa gång jag har en boll!!!

    SvaraRadera
  3. Du ser så stark ut, stark som en häst! ;-)

    SvaraRadera
  4. Det är så braaa Lina! Slingor eller boll kan gå för det samma.

    SvaraRadera