onsdag 29 oktober 2014

Utbildningsdagar i Uppsala


Klockan 04.00 ringde klockan i måndagsmorse. Det var dags att flyga till Uppsala för utbildning i bland annat HLR, första hjälpen, livräddning i vattnet och riskanalyser på anläggningen. Två mycket lärorika dagar.

Jag tyckte att vattendelen var roligast trots att jag frös som en toook ett tag. Vi övade på livräddning med hjälp av flytbräda, vad man har för teknik när man ska dyka ner och hämta upp någon på botten, livräddning med boj och hur man gör utan. Väldigt nyttigt att få gå igenom, nu är det bara och repetera och öva så det sitter.

Träningen blir inte lika när man är iväg och reser. Vi hade vår utbildning på Actic Centralbadet i Uppsala och där fanns det några pass att välja på. Det blev två spinningpass. När man satt och spinnade såg man ner i bassängen och kunde titta på dem som simmade, det tyckte jag var fräckt.

Jag spinnade innan frukosten och som den smakade bra sen. Hotellfrukost med så himla mycket att välja på!

Skönt att vara hemma igen, idag blir det jobb och sedan lite äventyr! :) 





3 kommentarer:

  1. Åhh vilka snygga tights du har!!
    Livräddning borde fler kunna, är ju säkert en hel del teknik som du skriver. Själv har jag lite vattenskräck så är inte så sugen att lära mig själv, fast jag borde!
    Det där med hotellfrukosten låter ju bra, ska bo på det hotellet 21-23 nov. Såg att det fanns gym där med ... får tillbringa mina mornar där innan frukosten ! ;)
    Kram :)

    SvaraRadera
  2. men åh! JAG var ju på Centralbadet och simmade och bastade i måndags - tänk om vi hade träffats!! :)

    Håller med om att deras spinningsal är ganska fräck, dessutom lite underhållning när man simmar (man ser också ner i en av gruppträningslokalerna och kan se lite flygande tofsar och bensparkar. Bra simhall med underhållning på så sätt :))

    SvaraRadera
  3. Åh kul! Där har jag ju varit och simmat ett par gånger :) kram Suss

    SvaraRadera