söndag 11 januari 2015

Kärlek SwimRun + Trainerpass


De senaste dagarna har innehållit bra och rolig träning. Jag känner mig helt förälskad, passionerad, kär i triathlon. Energin träningen ger mig är enorm och jag njuter till fullo just nu.

Är närvarande i varje pass. Känner och hittar känslorna jag vill känna.

Löpturen i torsdags gjorde jag innan frukost i vår vackra bokskog. Stormen började sakta att komma så det gällde att ta i ordentligt för att komma fram i motvinden. 15 km morgonlöp är en ljuvlig start på dagen!



Fredagen började med spinning tillsammans med 40 grymma cyklister. Som de cyklade. Redan i fredags var mitt pass fullt till nästa fredag. Helt galet men så fantastiskt roligt! Jag älskar att instruera cykling och utmana mina deltagare! :)

Fredagskvällen bjöd på ett riktigt bra och jobbigt simpass. Mitt tredje simpass för veckan och jag känner att jag bara vill ha mer och mer simning. Hamnat i ett simflow och jag ser fram emot simlägret som jag ska på i slutet av månaden.

Tarzansim (simma med huvudet över vattenytan)  är galet tufft, rejäl styrketräning för armarna och pulsen hög, kallsuparna inte nådiga. Härligt avslut på fredagen och bra början på helgen!




Lördagen spenderades i våtmarken ute  i Sandsjöbacka. Där snackar vi trailrunning, våta sockar, kalla fötter, badade nästan igenom vissa partier, våtdräkten hade varit passande. Herrejösses det var nog det blötaste löppasset jag varit med om, byggde verkligen pannben där ute i regnet som aldrig ville sluta falla.

Jag, Saga och Jani sprang på och hade ändå ett leende på läpparna där i rusket. Vi är tokiga och går igång på sådana här tuffa äventyr. Jag skrattade när jag föll och det gjorde jag två gånger, ner i leran men det var bara och springa vidare.

Här nedan badade vi med vatten upp till knäna. Fruktansvärt kallt och fötterna blev till isbitar en stund.
Tack för grymt sällskap, vi gjorde det så himla bra!






Söndagen började med ett utmanande simpass. Jag gillar sådana här typer av pass där det händer en del och det är variation i passet. Varva långa partier med snabba 25:or på max. Idag plussade jag på 400 meter i slutet för att jag vill simma 4 km.

Hade sällskap av Jani i bassängen och det är grymt bra för vi är så lika i simmet han är bara en liten liten bit framför mig i våra intervaller så jag får kämpa och det blir en sporre, jag vill inte tappa jag vill komma närmre och närmre och då tar jag i mer och mer. Helt perfekt att ha en hare i bassängen!


Helgens träning har varit guld värd! Simning, löpning och ikväll avslutade jag träningen med ett trainerpass.

Powerintervaller.

10 min uppvärm
8x4 min styrkeintervaller
10 min nedvarv 

Tänk tunga tunga uppförsbackar! :)




2 kommentarer:

  1. Om du inte redan springer med ullstrumpor på fötterna i det blöta så är det ett hett tips:) Man blir ju blöt och kall, men de håller värmen lite bättre än "vanliga" löpstrumpor.

    SvaraRadera
  2. Håller med Nina! Ullstrumpor är kanon! Jag sprang två Tjurrus i dem och frös inte av blötan. Ullstrumpor funkar fint i cykelskorna vår/höst också! Kolla in woolpower, de är i merinoull och luktar inget efter ett par ggr.

    SvaraRadera