måndag 23 augusti 2010

Core

Ikväll var det dags för mig att instruera i core för första gången.
Hela dagen har det pirrat i magen.


Innan corepasset hade jag mitt nya spinnpass 60 min så adrenalinet var i full gång när jag kom in i coresalen och det var nog tur, för då hann jag inte riktigt hinna bli nervös.

jag och en annan tjej på gymmet körde halva passet var och det gick bra! :-)

en lättnad efter passet slut, inför nästa gång måste jag fokusera på att prata mer teknik snack, nu hade jag fullt sjå att hålla reda på takten och byte av övningar.
Övning ger färdighet, får vi hoppas :-)
Det var kul i alla fall, bra komplement mot min cykling! :-) tummen upp!

tidigare idag bakade jag hamburgerbröd, blev riktigt bra och gott!


lunchen idag!

vegetariska hamburgare, nybakat hamburgerbröd, sallad, lök, tomat och till det potatis och morötter i ugn.







nu ska jag sätta mig och läsa lite i min nya bok som jag fick idag.
tusen tusen tack!!




hösten är på ingång här i norr!
ljusen är tända på bordet!

3 kommentarer:

  1. Hihi, jag tror inte att det kommer att bli någon vana att kliva upp tidigare för att hinna träna innan jobbet;-) Det är alldeles för skönt att ligga kvar i sängen tills man verkligen måste gå upp. Men nu är det så mycket folk i bassängen på eftermidda´n pga reparation i äventyrsbadet, så då kan jag gå upp tidigt, bara för att få simma några längder.

    Vad roligt att det gick bra med core:n och så är det ju: övning ger färdighet!

    Duktig du är som gjorde egna hamburgerbröd, för hemlagat är ju allt som oftast godast.

    SvaraRadera
  2. Heja heja vad du tränar.
    Det där såg mumsigt ut!
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  3. Vad kul att det gick bra på core´n! Förstår att du hade fullt sjå att hålla reda på vad du skulle göra och inte pratade en massa teknik. Det löser sig i längden när du blir mer van.

    Vad seriöst att baka egna hamburgerbröd. Duktig du är!

    Ja du får hojta till när snön kommit ;) Förhoppningsvis inte riktigt ännu :)
    Kram

    SvaraRadera