fredag 28 januari 2011

3 mil i spåret!

När jag tittade ut genom fönstret i morse såg jag några droppar komma från taket
Plusgrader, det var väldigt länge sen vi hade det.

Jag laddade upp med mackor, yoghurt med musli och ägg.
Sen gjorde jag mig startklar inför dagens planerade långpass i skidspåret!

Jag hade en vision om att åka lite längre än vad jag gjorde förra helgen.
alltså längre än 2,5 mil

Idag var jag taggad!

Vallar i bodan :)




Det var lite isiga spår vilket jag inte alls är van vid
och jag tror att jag hade lite fel valla för dagens temp men jag tog mig fram i alla fall

Det blev mycket stakning, bättre frånskjut, bättre timeing med stavarna

Efter en timme tog jag mig en banan, russin och drack vatten.
Sen for jag ut i spåret igen. Jag kände mig stark!



Tiden gick väldigt fort i spåret, hade bra flyt och det kändes bra med orken!

Efter 2h och 30, började jag känna mig lite trött i armarna.
Och jag var lite skakig. Men jag stakade mig in i mål :)

Hade gps på mig så det var roligt att se hur långt man exakt hade kört!

Dagens tur slutade på 31,96 km och jag höll på i 3h och 5 min :)) Skidlycka! Nu måste jag försöka få upp mer fart :)


trött med glad :))




Jag är otroligt glad och nöjd att jag klarade det :)

6 kommentarer:

  1. Kanonbra ju! Du åker snart både längre och snabbare än mig..:) Hoppas du får en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Du är ju helgrym ju! Tänk att du efter så kort tid redan kör så långa pass, imponerande!

    SvaraRadera
  3. Du är ju helt grym, tjejen!!!
    Jag är imponerad av dig!

    Hoppas att du har en trevlig helg.

    SvaraRadera
  4. Härligt med ett sånt långpass! Tror farten kommer ju bättre teknik du får. :)

    SvaraRadera
  5. Här kommer en kommentar från en nybliven läsare! :)

    Har nu kollat igenom en hel massa av dina inlägg - jag gillar det jag ser!

    Eftersom jag är heeelt okunnig inom allt vad cykling heter, tänkte jag slänga iväg en liten fråga. Ska cykla vätternrundan nästa år, men ska köpa cykel nu i år. Tips på typ av cykel och vad man ska tänka på?

    SvaraRadera