fredag 11 februari 2011

Löp-intervaller/Tabata-intervaller/Spinning/core

Nu fyller jag på depåerna efter dagens träningsläger.

Det var ett planerat löp-intervall pass och ett pass med tabata-intevaller

Började med Löp-intervaller! 48 min


Upplägg:

10 min uppvärmning
Långintervaller 2 min vila 1 x 5
här körde jag mellan 14.5 och 15.0 på hastigheten

efter de långa intervallerna 5 min gång

sedan var det dags för tabata-upplägg

20/10 8 gånger och det gjordes 3 varv

alltså

20 sek intevall
vila 10
8 gånger

och så 3 varv

varv 1 körde jag hastighet 15.0
varv 2 16.0
och tillslut varv 3 17.0

grymt roligt upplägg på intervall träning.
de långa är så fruktansvärt långa men effektiva.

20/10 var väldigt kul, det hände något hela tiden. mera sådana pass!

sen ca 3 min nedvarv.


Tabata upplägg!


det blev en genomkörare för hela kroppen.

med övningar som kettlebell, rumplyft och flytta boll fram och tillbaka(as jobbigt), marklyft med rodd, biceps curl, triceps, boxas mot säck/ armhävningar mellan, mage

varje övning gjorde vi alltså 8 gånger 20 sek och vila 10 sek mellan
sedan en minivila mellan övningarna

jättebra passupplägg, detta kommer jag köra fler gånger!

Sedan var det bara hem och fylla på depåerna för att sedan traska till gymmet igen.
hoppade in och körde ett spinn/core pass.

Jätterolig träningsdag med mycket variation! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar