tisdag 16 augusti 2011

LÖPNING


Med Lidingö i sikte så tog jag mig återigen till Ormberget.

Jag sprang dit i strålande solsken och när jag kom dit hade jag redan sprungit 6,5 km, jag hoppade på milslingan.


Upp för branta backar och på små stigar, jag fick smaka på terräng.
Små små korta steg upp för backarna och benen fick jobba.

Sög in skogsluften i mina lungor och jag tror att jag kan börja gilla detta också.


En bra tur som slutade på 16,39 km.



Snart börjar höstschemat på INPULS och det ser jag jätte mycket fram emot.
Har fått behålla min 75/100 min klass i spinning :) Har klass på måndagar(ojämna v), tisdagar, fredagar (jämna v) och lördagar. Det blir fullt upp i höst!


Igår hade jag en underbar klass.. jag älskar mitt jobb som instruktör!

Salen var het igår, alla var så taggade!


Invigde mitt nya linne :)




Nu tänkte jag höra med er läsare, letar efter en bra ryggsäck att springa med när jag kör långdistanser. Någon som har något tips? Mottages tacksamt :)!


6 kommentarer:

  1. Så kul att du hittat till skogen!Jag trivs superbra med min löparryggsäck. En Osprey Talon 11. Osprey Talon finns i olika storlekar, men den här rymmer 11 liter (eller 9 om det är den mindre varianten av samma säck) och räcker jättebra om man ska göra en dagstur - kanske ha med en extra tröja, något att äta, kamera, mobil osv. Älskar att den har fickor på höftbältet där man lätt kan ha mobil och kamera. Finns även plats för vätskesystem. Vill man även frakta dator, extra skor och så så finns den även i större storlekar.

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Skogen är svår att motså, både att springa och cykla i.

    Kan inte annat än att hålla med dig, jobbet som instruktör slår det mesta, tänk om man fick jobba med det som heltidsjobb, det vore nåt det!

    SvaraRadera
  3. Haha, jag tutade på dig vid Lulsundet vid bron! Ryggsäck? Ska du inte ha en sån där camelback med vatten och plats för annat?

    SvaraRadera
  4. Vad ska du ha i din rygga? Är det för transportlöpning eller för vätska på långa distanser? Skulle nog satsa på en kombinerad vätske/förvaringsrygga, spana in MarathonMias; hon är jättenöjd med sin:
    http://bloggaromtraning.se/marathonmia/?p=1075

    Bra jobbat med slalombacken, 8 reps är otroligt starkt!!

    SvaraRadera
  5. Jag är riktigt sugen på att köpa den här vätskeryggsäcken:

    http://www.outlife4u.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1581&category_id=106&keyword=nathan&option=com_virtuemart&Itemid=1

    Har läst bra saker om den på flera bloggar.
    Bra pris dessutom.

    SvaraRadera
  6. Vet inte om du redan har slagit till på en rygga men jag har den här:
    http://www.sportamore.se/produkt/18593-camelbak-octane-xct-3l-uni-svart

    Den ser större ut på bilderna än vad den är. Jag använde denna på årets upplaga av AXA fjällmarathon. Vätska och lite packning går i men som ovanstående säger är det skönt med fickor på höftbältet så man kan ta energi/mobil etc. under passet med ryggan kvar på ryggen.

    SvaraRadera