måndag 10 september 2012

Styrka mage rygg och Sim


Sommarvärmen kom tillbaka idag efter ett åskoväder. 

Jag tog en skön promenad och vandrade på marker där det kändes som att jag var hemma i småland igen.
Fick sällskap av några trevliga betande får på turen. 






Fin promenad. Vackra vackra Varberg! Älskar att bo vid kusten! 


Ikväll började jag träningen på gymmet. 
Älskar att köra bålstyrka.
Mage och rygg fick kämpa i lite drygt en timme.
Piltaesbollen är mitt favoritredskap 

 



Ikväll blev det också simning.
Mellan klockan 20.30-21.30 är bassängen bokad för oss. Idag utan ledare men några fanns på plats och kunde även idag ge lite tips. 
 GULD värt!

 

Jag måste jobba med min position i vattnet.
Försöka titta mer ner i botten med huvudet och hålla mig rak i kroppen.
Nu har jag en tendens att titta upp lite för mycket med huvudet. 


Jag fick verkligen en Ahaa-upplevelse, nu kan det bara bli bättre!
Jag är så glad att jag har fått chans att få simpass med tränare.


7 kommentarer:

  1. Fina bilder! Och det där med huvet, ja det behöver vi nog alla tänka på, lätta att glömma. När jag kör testpass på tid (1500 m) är det vad jag brukar fokusera mest på i slutet när jag är trött. Då är det lätt att tappa huvet och börja wobbla.

    En annan bra övning för att hålla kroppen still är den med kickboard mellan benen. Kommer du ihåg den vi körde med Stéphane? Höfterna taka och huvet ned. Armarna tio i två! Kör hårt! Du kommer bli en ännu grymmare simmerska. Hörs miss bubbla. /c-m.

    SvaraRadera
  2. Snygg ny header på bloggen! Testade det passet ni fick köra i lördags i går fast utan paddlar det var bra pass! Älskar att vara tillbaka i simningen

    SvaraRadera
  3. härligt att få aha-upplevelse! teknikträning är ju så himla viktigt!

    SvaraRadera
  4. Va skoj att det känns så kul med triathlonträningarna! :) Så bra att ha någon som kan hjälpa till med tekniken. Vi får försöka träna ihop igen under hösten. Var så kul att komma ner till Varberg och cykla ihop! :)

    SvaraRadera
  5. Jag är helimponerad av dig (och alla andra som kör flera olika träningsformer)! Det måste verkligen ta mycket tid att hitta tekniken i alla grenar?! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Verkligen vackert, Varberg verkar verligen vara en inspirerande träningsmiljö! Härliga bilder!

    SvaraRadera