söndag 23 juni 2013

Fantastisk träning och ny tävlingsdräkt 2XU


Just nu känns kroppen stark. Jag är i en bubbla där allt känns sådär härligt underbart. Endorfinhög!

Igår simmade jag. Bassängen var öde, kallt i luften, blåsigt så vimplarna på flaggorna stod rakt ut, men i vattnet var det varmt. Våtdräkten gör sitt jobb väldigt bra genom att hålla mig varm. 

4 km simning. 




Hela natten har regnet smattrat mot rutan. Även i morse var det grå moln och regn i luften. 
Jag valde att cykla inne med min sambo som instruktör. Grymt pass som vanligt. Benen blev starkare av alla bra ord och pepp. Svetten rann som aldrig förr. Fantastisk start och jag älskar känslan av starka ben! 

Efter cyklingen hoppade jag i löpskorna ( som måste bytas ut snarast ) lite kris nu med hålet bak i hälen. När jag började springa såg det ut som att himlen höll på att börja ljusna. Men jag hann inte springa långt förrän himlen blev alldeles svart och åskregn föll över kroppen. Härligt att springa i regn, liter tuffare, mera vind som blåste, jag kände mig stark även där!

 Energin rusade i hela kroppen, endorfinhög känsla! 
Genomblöt men lycklig! Milen på 47 min.

 


Idag fick jag min nya tävlingsdräkt, kärlek vid första ögonkastet! Vilket material, så himla skönt! 
Jag kommer njuta i dessa kläder! Så här kommer jag se ut i Kalmar! Tack byenberg för snabb leverans!


16 kommentarer:

  1. Snygga kläder! Du kommer att vara snyggast i hela Kalmar!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga träningspass, njut så länge bubblan varan och träningsglädjen är konstant! Snygga kläder dessutom. :)

    SvaraRadera
  3. Riktigt snygg tävlingsdräkt!

    SvaraRadera
  4. Härligt när känslan är så bra med träningen. Snyggaste tävlingsdräkt som jag sett, älskar 2xu:s grejer. Dock har bokstäverna släppt på min dräkt :( ÄLskar den ändå, men lite tråkigt :(
    Tack snälla, känslan idag var sjukt bra. Trots att simningen gick så där är jag så nöjd. Jag får tänka att det är vårt första riktiga lopp som vi genomför så det kan bara bli bättre :D Kram

    SvaraRadera
  5. SNYGG DRÄKT! Spännande nu med två månader kvar, hur lägger du upp det? Periodiserar du träningen, formtoppar etc..?

    SvaraRadera
  6. Sitter precis och planerar kläder och andra inköp inför Kalmar. Vart har du beställt dina kläder? Provat ut dem först?
    /Helena V

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Helena! Jag har beställt mina kläder från byenberg.se, de är återförsäljare för 2xu. Jag provade inte först, det finns ganska bra måttabeller på 2xu:s kläder, har fungerat för mig. :) är du på jakt efter något spec? Känns det bra inför aug och stora dagen? Jag längtar :) ha det så gott!

      Radera
    2. Tack för ditt svar! Träningen känns bra även om det är mkt kvar att jobba på. Måste bl.a. få till längre distanser på simmet (i sjöar och hav), fler brickpass samt bli tryggare på min nya tri.cykel.
      Har många frågor kring utrustning, energiintag mm gällande IM. Du kanske vill göra ett inlägg som handlar om din utrustning (klädbyte mm) samt vad du äter under tävling mm :-)))
      Jag behöver ett cykellinne, i övr byter jag nog byxor mellan cykel och löpning.
      Vad kör du med för sadel på din Cervelo? Jag testar för stunden en ISM tt. Lite bred dock...
      /Helena V

      Radera
    3. Absolut kan jag skriva ett inlägg om utrustning och vad jag tänker käka under IM och vad jag har ätit tidigare år. :) Jag har sadeln som följde med min cykel, har också funderat på en ISM men tror inte det kommer bli något byte detta år. Hoppas den kommer fungera för dig! Vad kör du med för cykel? :)

      Radera
    4. Beställde en Planet X på nätet. Bra och prisvärd. Lite problem med bikefiten då jag är ganska liten. Följer din väg mot IM och hoppas att vi ses där :-)
      /Helena

      Radera
  7. Snygg dräkt. Både snygg och snabb i Kalmar. En bra kombo.

    SvaraRadera
  8. Oj, oj! Gud vad härligt det låter!

    SvaraRadera
  9. Riktigt snygga kläder och vad härligt att känna sig så stark.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Du kommer vara både snygg och stark i den här outfiten! :D

    SvaraRadera
  11. Åh snyggt!! Då vet jag vad jag ska leta efter !!
    47 min är grym tid, särskilt i regn för det blir def tyngre när man är blöt (dessutom efter ett spinningpass!!)!
    =)

    SvaraRadera