söndag 30 juni 2013

Träningsplanering


Att planera veckorna med träningspass är inte helt enkelt. Jag har många pass som jag vill få med. Det kanske är det som är det svåraste med just triathlon, planera så man får tid för alla grenar. Pussla ihop pass. Men det är också charmen med triathlon, jag älskar triathlon för variationen. 

Simma, cykla, springa alla godsaker i ett! :) det blir ett pusslande. I sommar kommer jag jobba heltid och få mindre tid än förra sommaren till träning. Hoppas ändå på att kunna förbättra mig! Satsa och strukturera upp träningspassen så det är kvalité. Också få in som ni många skrivit som är oerhört viktigt Vila och återhämtning!!

Träningsplanerat och boostat mig med melon och ananas. Imorgon blir det premiär med nya löpskorna som fått på sig snabbsnören!

En liten oklar skiss. Vila och återhämtning ska såklart klämmas in också en dag!



10 kommentarer:

  1. Härligt lyxproblem ju.
    Snygga skor.

    SvaraRadera
  2. Låter inte som så lite träning i mina öron.. men allt är ju relativt ;-). Grym träningsdisciplin har du i vilket fall!

    SvaraRadera
  3. Ojoj..ja de va ett späckat schema!! Tur det är så skoj :)

    SvaraRadera
  4. Du är en hurtig tjej, men kan bara säga att kroppen tar stryk i längden. Någon vilodag för att få full effekt är bra. Vi ser sällan vad som sker inuti oss själva. Har sett det ena med det andra vad gäller skador och inre påfrestning i kroppen, sen står man där och kanske inte kan varken springa eller gå..det är lätt att se på vårat yttre skal, något man tänker på i större grad som medicinare....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt svar! Absolut låter jag kroppen ta en vilodag i veckan också, ibland är det lätt att det rullar på, men försöker alltid se till att få in vila också, tack för påminnelsen!

      Radera
  5. Jag har känt det samma, det är ett pusslande. Dock är det är kul att planera och träna så det blir ju inga problem för oss ;) Tur man älskar sin träning. Har du någon möjlighet att träna undertiden du jobbar?
    Snygga skor, hoppas de är grymma och att du flyger fram :D

    SvaraRadera
  6. Känns som det saknas en viktig bit. Vila och återhämtning!

    SvaraRadera
  7. Ska man köra så pass mkt och satsa på idrott så är återhämtning och vila grymt viktigt...det går att köra slut på sig, men sen kan det vara för sent och man drar på sig mer skador än glädje...klart det är kul och träna det förstår jag ypperligt..men glöm inte att du ska leva ett långt liv..


    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Vila och återhämtning är det allra viktigaste! Lyssnar på kroppen och låter den vila också! :)

      Radera