onsdag 12 juni 2013

Simning 4 km

Tidigt i morse cyklade jag till simstadion. Mulet väder, lite kyliga vindar. Det tog emot att hoppa i bassängen. Första crawltagen fick jag en liten smärre chock, kallt i vattnet. Försökte lugna mig och börja simma på, få upp värmen, det tog inte lång stund innan jag fann en behaglig känsla! Skönt! 

Nöta och mala längder. Fick stanna några gånger för och släppa ut vatten som sipprat sig igenom glasögonen annars höll jag mig simmandes i 4 km! :) 

Härlig känsla! Hade smort in mig med vaselinet jag fick igår och idag simmade jag utan skav i nacken! :) det funkar! 

Väldigt nöjd och glad över mina 4 km sim idag! Nu väntas en utmanade dag på jobbet, tre PT kunder på raken. Fortfarande lite nervöst men otroligt kul :) 




15 kommentarer:

  1. Lite kallat det där...:) bra simmat och lycka till med pt-kunderna i dag!

    SvaraRadera
  2. Lycka till med PT kunderna. Idag öppnar vår utomhusbassäng i byn, så efter vättern ska jag nöta!!! :)

    SvaraRadera
  3. http://www.tv3play.se/play/312807/

    SvaraRadera
  4. 4 km simning är inte dåligt. Jag brukar vara uttråkad till max efter typ 1 km :)

    SvaraRadera
  5. Kallt att simma så på morgonen skulle jag tycka! Men skön start ändå :) hoppas PT-kunderna går bra!

    SvaraRadera
  6. Galet imponerande! Jag skulle simma igår tog slut på nolltid. Du är grym!

    SvaraRadera
  7. Är vaselin vattentåligt? Det visste jag inte. Men bra för dig! :-))

    Kram M

    SvaraRadera
  8. Åh vilken känsla. Skönt att du fick upp värmen samt att vaselinet var bra :) hoppas pt-kunderna gick bra. Kram ifrån Anna overenskommelsen.blogg.se

    SvaraRadera
  9. Hoppas det gick bra med pt- kunderna?
    Kram

    SvaraRadera
  10. Grymt bra jobbat! Jag har som längst simmat 2km i år. Kanske dags att börja nu med tanke på att det är Vansbro om några veckor....

    SvaraRadera
  11. Crawl hela sträckan eller varierande simsätt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev crawl hela sträckan, lättast att simma det med våtdräkt på tycker jag :)

      Radera
  12. Hur lång tid tog det?
    50m bassäng? Underlättar ju om man ska simma långt. Lite enklare att hålla räkningen iaf :-)
    Jag följer din satsning inför Kalmar och jag ska själv vara med :-). Ska göra sjöpremiär i helgen.
    /Helena V

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tog cirka 1 h och 25 min. 50 meters bassängen så lite lättare att hålla räkningen! :) Kul att du också ska göra Kalmar, det är en fantastisk dag, heja på mig om du ser mig! :) Så får vi peppa varandra på banan! :) KUL! Lycka till med sjöpremiären!!

      Radera
  13. 4 km sim var inte dåligt! Jag ska simma vansbro 3 km snart men har aldrig simmat längre än 1 km! Får nog ta och känna på hur det känns någon gång innan!!

    SvaraRadera