onsdag 10 juni 2015

Intervall-Onsdag


Idag började jag arbeta kl 9 och då passade det att köra ett simpass innan. Och vilken bra start det blev!
Simstadion ligger fint belägen nära vattnet. Solen strålade i mina ögon genom mina simglasögon när jag vred upp huvudet och andades, då kände jag mig levande. Jag log för mig själv och  njöt av min vackra morgon.

Passet jag körde blev ett intervallpass blandat med korta och långa intervaller.

Uppvärm 500m 
5 x 200 m
5 x 100 m 
10 x 50m
5 x 100 m paddlar 
Simhög!!! 



Ikväll blev det löpintervaller. Vet inte när jag körde löpintervaller senast, har varit väldigt dålig på det men nu blev det äntligen av.

10 min uppvärm
3 x 2 km 
3 min joggvila mellan 
10 min nedvarv 

2 km är lång lång sträcka. Benen morrade på mig, länge sen jag utsatte dem för lite extra fart i steget. En jobbig men ändå härlig känsla med intervaller. Riktigt gott efteråt! Nöjd att jag genomförde passet och hoppas på fler intervallpass framöver.


Vilket är ditt bästa intervallpass i löpning? Hit me! :) 


1 kommentar:

  1. 200-ringar är roligast för att det går så fort. 400-ingar är också en riktig godbit som värmer en om hjärtat så skönt. Fyra minuters är det bästa för det ger mest tillbaka. Korta backintervaller är också roligt och riktigt bra. 2 km är för trubbigt och du skulle vinna på att köra kortare.

    SvaraRadera