söndag 7 juni 2015

Kustjägaren Swimrun 2015


Förra året körde jag en swimrun tävling och det var Amfibiemannen. Grymt kul och kombinera löpning och simning. Jag och min partner Helena kom 5a bland damerna. I år hade jag inte någon swimrun tävling bokad förrän för någon dag sedan.

Jag och Jani lyckades få tag på en plats och är nu anmälda som ett mixlag till  Kustjägaren i Karlskrona.

Totala sim och löp:
2,6 mil löpning
4,3 km simning

Känns superkul och göra en tävling tillsammans. Det kommer bli utmanande, roligt en häftig upplevelse och vi ska kämpa som tusan. Tror det kommer bli grymt.

Swimrun träning är igång!!! I fredags körde vi 60 min uppe vid Kypésjön i Borås. 12 grader i vattnet och första simningen fick jag brainfreeze men sedan kändes vattnet helt OK :) Älskar verkligen kombinationen.



Igår blev det en tur på min kära TREK. Solen sken på en klarblå himmel men vinden var rent ut sagt förjävlig. Men det är konstigt när det är som jävligast är jag som starkast. Jag driver på bättre i motvind och kassa förhållanden än i medvind och bra förhållanden som på platten.

Självförtroendet vad gäller cyklingen måste jag kämpa med.





Glad jag har dig vid min sida som peppar mig! :) TACK!
 


1 kommentar:

  1. När jag mönstrade och hade gjort styrketesterna (gjorde otränad bl.a. 740 Newton i knästräckning) frågade de om jag skulle bli kustjägare, men då svarade jag att det skulle jag "inte", något för tokstollarna, inte för mig ;-)

    SvaraRadera