söndag 14 juni 2015

Triathlon-Dag


LOVETRI!

Variationen triathlon ger mig gör mig lycklig och jag tycker det är så himla kul att utöva dessa idrotter tillsammans. En alldeles perfekt lördag för mig ser ut såhär : 

CYKLING 3h
Vaknar upp innan klockan slår 8 och gör min rosa kärlek redo för start. Strålande väder väntar med sol och lite vindar, lyx! Trampar iväg och känner på benen. Cyklar på småvägar, genom landsbygd, förbi sjöar och fullständigt njuter av den vackra naturen genom bokskogen. En helt perfekt cykeldag! En runda som är fantastiskt fin och jag log på sadeln, det är såhär jag vill att cyklingen ska vara. Smile!!

LÖPNING 45 min
Efter 3h på cykeln är vi hemma igen och byter skor. Dags att prova på hur löparbenen känns. Drar iväg i ett bra tempo men det är varmt nu. Svetten lackar och är inte riktigt van än vid värmen. I början tänkte jag att 30 min blir alldeles lagom och köra men benen ville lite till så det blev 45 min löpning och det kändes fint.

SIMNING 45 min 
Igår fick simmet bli sist av grenarna. Direkt efter löpningen for vi mot simstadion och simmade ett pass med med bland annat 200 och 100 meters intervaller med paddlar. Simningen blir bara roligare och roligare.


En sportig lördag helt i min smak! 
Jag är så glad att jag kan dela det med min bästa andra hälft. 






1 kommentar:

  1. Lite vindar är inte lyx, det är motvinden som får en att känna sig bekväm, att må bra, att le ;-)

    SvaraRadera