fredag 13 maj 2011

Crossfit och Simning

Igår var det CROSSFIT som gällde med fina Annika.

Riktigt bra, pulshöjande pass!

Vi bytte ut några övningar från förra veckans pass.

Vi hade 5 st block med två övningar i varje. Varje övning i varje block kördes 3 gånger a 40 sek.

1. Hopprep
Dips på bänk

2.Knäböj och nudda boll på marken, snabba
Axelpress

3. Upphopp på bänk
Armhävningar

4. Burpee med swing
Mage med pinne, gunga som en gungbräda

5. Frivändning
Stående rodd


buslånar en bild från Annika


Efter 75 min var det två nöjda tjejer som gick från gymmet :)!


Idag vaknade jag tidigt och cyklade mot gymmet igen.

Det stod Simning på schemat + styrketräning fokus för simmusklerna


30 min med övningarna:

Omvända chins, hoppande
thrusters på boll

breda latsdrag
plankan på bosu med simtag för benen

baksida axlar/flyes
crawl med hantlar


Sedan var det bara och hoppa på cykeln och i badkläderna!


Badhuset!



Idag blev det 64 min, 2500 meter! :)


Tiden sprang iväg idag också och det känns riktigt skönt för hela kroppen att simma.

Jag vet inte men det känns lite som att jag är på väg att fastna i triathlon träsket?! :)


Älskar variationen i träningen!


Nu blir det en chokladmousse och film!

fredagsmys!

2 kommentarer:

  1. Och när ska vi simma då? :-)

    SvaraRadera
  2. Henke är du hemma i Luleå nu?

    Tar gärna ett simpass någon dag! Hör av dig när du kan!! :)

    SvaraRadera