söndag 22 maj 2011

Indoor walking, indoor swimming and Outdoor cycling

Aktiviteter som har förgyllt min helg.

Börjar med Indoor Walking

Inpuls har nyligt lagt till denna träningsform på schemat.

Igår hade vi en extra utbildning och jag bestämde mig för att vara med.
Det har sagts att man kan likna denna träningsform med spinning vilket gjorde mig mer nyfiken :)

Utbildningen började med ett 55 min pass Indoor Walking.




Mina första reaktioner:

Kul, jobbigt, svettigt, pulshöjande träning! Positiva tankar!

Träningsform som passar alla!

Efter passet hade vi en teorigenomgång där vi bland annat fick lära oss grunderna, positioner, passupplägg.

Mycket bra utbildning och jag ska redan få köra pass i sommar!
Ska bli spännande! :)


Efter Indoor walking blev det Indoor swimming :)



Teknikpass igen, övningar med hjälpmedel. Det är bara nöta och nöta!
Andningen är nog den svåraste att få till!


På kvällen blev det lördagsmys hemma hos Annika och Daniel. Mycket trevligt!

SÖNDAG!

Benen ville ha cykel, en långtur närmare bestämt!

I strålande solsken gav jag mig iväg direkt efter frukosten.
Började resan med lite motvind för att sedan få vinden i ryggen och kunde köra på riktigt snabbt.

Milen började ticka på, hemvägen var asjobbig, vinden mot mig och det kändes inte som att jag kom någonstans när jag trampade. Vilken motvind, men istället för att bli arg och less på den blev jag istället glad, positiva tankar, mer träning, bra att det blåser! :)

Turen slutade på 8,6 mil!
Nu är ryggen och benen trötta.


Nöjd med turen!

4 kommentarer:

  1. Massa roligheter du haft för dig också :D Härligt! älskar att göra saker ute på helgerna, det är så skoj!

    SvaraRadera
  2. Lät som en riktigt härlig träningshelg..:)
    Var också ute och cyklade i rejäl motvind idag. Då tänkte jag på dina ord om att det är bättre träning.:)

    SvaraRadera
  3. Strongt att du orkar köra lite olika grenar samma dag! Vi slackade efter stadsmaran och söndag blev fiskedag! Vi ska köra Luleå Midnight Swim i lite olika lag. Hitta 2 kompisar så ses vi där också!

    SvaraRadera
  4. Jag har bara testat iw en gång.. lovade att jag skulle testa minst en gång till innan jag uttalade mig, men det har visst inte blivit av, vilket väl säger allt :)

    SvaraRadera