torsdag 19 maj 2011

Mat a la Colting

Förra veckan beställde jag Jonas Coltings kokbok, var lite nyfiken på vad han hade för mattips!



Och nu i veckan har vi provat en hel del recept från den och alla har varit super!

Gott, fräscht, nyttigt!

1. Fiskgryta med sting med bland annat bladspenat, champinjoner, ingefära, sharonfrukt, avokado, basilika... färska räkor, laxfile

Mycket god!

2. lax med gräddig rotfruktskaka

mums!




3. Stirfry på strimlad biff och färsk sparris



4. Nötfärsbiffar med fetaost, och till detta rester av den gräddiga rotfruktskakan och egengjord guacamole.

Väldigt gott!



Har nästan en konstant hunger nu för tiden, extra viktigt att fylla på med bra mat och ofta!


Jag var och körde simning i morse och jag gillar det bara mer och mer :)!


Teknik crawl + bröstsim idag. 90 min i bassägen, tiden bara springer iväg.

Riktigt kul!

2 kommentarer:

  1. Imponerande att du simmar så mkt! Nu renoveras "vår" simhall men innan det simmade jag varje fredag morgon. Inte min favoritsport, men som du säger så känner man faktiskt hur kroppen njuter och musklerna blir mjuka och fina även till den andra träningen.

    SvaraRadera
  2. Såg ut som det fanns en massa goda recept. Blev hungrig av att se dina bilder..:)

    Du har helt rätt i att det är bättre träning med motvind. Det jag försökte övertala mig själv om när det var som jobbigast också. Nästa gång borde det ju kännas enklare..*ler*

    Hoppas du får en fin helg!

    SvaraRadera