onsdag 13 juli 2011

Cykelintervaller!

När jag kom hem från jobbet kändes benen sega och jag funderade på vad jag skulle hitta på för träning.

Intog lite snabb energi och peppade mig själv.

Cykelintervaller fick det bli, som en utmaning!

Och väl på cykeln kom energin och jag trampade på som aldrig förr.

I 2 mil motvind körde jag intervaller.

1 km i tuffare tempo för att sedan dra ner lite grann i 1 km och så höll jag på.
Kom fram till vändpunkten och fick med mig vinden i ryggen.



Bestämde mig för att köra snabbare tempo hela vägen hem i 2 mil.

Asfalten bara susade förbi och det kändes helt underbart.
Jag hade full fart framåt och när backarna kom tryckte jag på benen.


Jag föreställde mig att jag hade min värsta fiende bakom mig och att jag hela tiden skulle trycka på så att fienden inte kom förbi

vi fightades hela vägen hem, men jag vann striden idag :)!


Grymt nöjd med 4 mil tempocykel idag! :) Bra fart i motvind och medvind!
Detta var ett bra pass för mig!


Cykelhög kan man kalla det :) Yaahooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar